Skip to main content

DATANG DAN PERGI

Assalamualaikum dan hello :)
Apa khabar? Alhamdulillah saya baik baik ajerrr hehe. Maaf sebab lama sangat tak jengok blog. Buat masa ni memang sibuk memanjang, bukan org yg bekerja ja boleh sibuk tiada masa, saya pun boleh la. Pagi pergi kursus menjahit, tengah hari sampai petang ke kantin sekolah pulak. Bila malam, dah penat. Apa pun tak boleh hehe. Alhamdulillah, saya suka dengan keadaan sekarang. Sibuk kan diri sebenarnya bagus utk kesihatan tau, tiada masa awak nak kemurungan, fikiran melayang, feeling2 sesedih dan sewaktu dgnnya.

Kita ni bila ada masalah, memang perlukan seseorang utk luahkannya. Luahkan dgn Allah Taala mmg the best way lah. I mean, sometimes kita pun perlu someone utk chit chat, pillow talk, gurau senda. Ala, mcm waktu zaman study gituuu. Kita masing2 ada 'bff' (bestfriend forever) yg senang utk kita kongsikan segala. TETAPI. Bukan setiap masa kita boleh sharing. Ada 'teman istimewa' (kira mcm boyfriend maaa lebih kurang), pun bukan suka nak dengar 'bebelan' kita. Bukan senang nak dapat pasangan yg tahu reti 'give and take'.

Bff saya alhamdulillah masing2 dh kahwin, ada yg dh jd parents dan bertunang. Tinggallah aku sorang yg masih ternanti2 bakal bakal bahaha. Jauh di sudut hati, sedih jgk sbnrnya mengenang nasib diri yg tiada kerja & lambat jodoh ni. Tapi, kena redha dgn takdir Allah. Kena kuat semangat & sabar :)

Kekadang, nak cerita something or nk chit chat or pillow talk..but i dont know dgn siapa? sometimes i ask myself, 'aku ni dh serupa mcm frame gambar cakap sorang sorang melekat di dinding' hehe. Nak cari bff, kita faham semua pun dh ada kehidupan masing2, malas nk ganggu. Bukan zaman single lg senang nk kacau hehe. Nak cari bf plak, 'kau ada bf ka?' haha. Last last makdal. Lol. Biasanya, aku akan cari my cousin, Amy. Aku tau dia sibuk, tapi aku peduli apa, aku membebel jak di we chat panjang lebar, aku tau dia baca hehe. Amy tau kisah hidup aku dari kecik sampai sekarang. Silap2 sebelum 'pergi', aku bagi wasiat kat Amy haha.

Sebenarnya, aku pun tak tau apa motif aku update entri macam ni malam2. Kejap saya kejap aku. Nampak sangat bercelaru. Okey lah, nanti sambooong lagi. Saya penat.

# Gambar Pou tiada kaitan langsung dgn entri. Pou itu saya. Saya adalah Pou. Sengal.

Comments

Amy Nbip said…
wah beznya ko yan,belajar mjahit... bezla bz memanjang,smpi kta xrsa sunyi kn,hehe.....bydway,mmg aku ttgu entri2 ko nie,hehe....selamat hari raya aidiladha, even dah lewat,hehe.. :)...hmm,lg satu,aku pn masi single mcm ko ba,hahaha...... :p
~AmyLiana86~ said…
take time dear..hehehe
Tia Fatihah said…
kak yann. sama ja tu kita kak. saya pun macam bercelaru ni. tu la konon-konon menulis supaya boleh happy sikit2. hehee.
keep calm and have a happy life ^^,
[sutera kasih] said…
@Amy Nbip: trep trep busy ba pulak hehe jgnla dtunggu entri ku ni, teda masa suda mau blogging, silap2 ditutup nnti ni blog :P
[sutera kasih] said…
@~AmyLiana86~:
hai amy !!! haaaa tgk tu, nmpk sgt saya meninggalkan dunia blog masa yg sgt lama kan, smpai amy dh beranak pun sy tak sedar huhu cngrats amy !! :)
[sutera kasih] said…
@Tia Fatihah:
ingatkn siapala jgk tia fatihah ni, nsb baik kkak masih cam logo T tu hehe si Tia rupanya :P
bah, jgn bercelaru, nti bingung :P
[sutera kasih] said…
@Muhammad Syazwan Norhalik:
thnks zuan, lama x jenguk blog zuan :')
Samurai said…
wah pou nya kasian gak dirawat sampai sakit n dekil, hehe :)

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …