Skip to main content

SAJAK DIANA AMIR

Salam Jumaat & Selamat Tahun Baru 2013 :)

UNTUKMU SAHABAT

Sahabat,
Aku sayang kau,
kerana itu aku bicarakan
Rasa resah dalam jiwa ini,
Anak mataku dalam sepi memerhati,
Inginku luahkan, inginku laungkan sekuat hati,

Wahai sahabatku yang mencari,
Mari genggam tanganku ini.
Ya aku tahu,
Kebahagiaan fatamogana yang tak pasti yang kau dambakan

Ya aku mengerti,
Puji insan yang tak kau cintai dan tak kau kenali jadi garis pandu hidupmu Tidakkah tergetar
Tidakkah tercelar

Qalbumu yang penuh parut cereka,
Akan kasih tuhanmu
yang rindukan taubatmu
Rindu pada basah bibirmu
Mengesakan Yang Esa
Membesarkan Yang Besar

Sudah lama memaling muka,
marilah kembali
Sudah jauh tersasar santun lidahmu, marilah kembali
Tiada dayaku melainkan kata,

Walau kadang kau punca mataku berkaca
Cinta pada sahabat melangkaui segala
Dalam resahku memerhati
Pada satu nafas yang dihembus sia-sia

Aku ingin bersamamu di Firdausi Tasnim di lidah dan kesyukuran tak berhenti Sahabat,
Lepaskan syaitan di hatimu
Biarkan fana jahiliyah yang menggoda, menangisi dan merindukanmu
Kerana kau sahabat dicipta untuk lebih daripada itu.

Best kan bait-bait sajak Diana Amir. Sangat puitis & penuh makna. So, sajak Diana Amir sebagai pembuka tirai blog Suterakasihyann tahun 2013 :)

Comments

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …