Skip to main content

ZIKIR TAUBAT, SOLAT TAUBAT & TAUBAT DARI DOSA ZINA

sumber gambar: carian google
Salam & hello my readers,
Setiap manusia pasti pernah melakukan kesilapan, dosa kecil, dosa besar dan perkara jahat. Begitu juga aku. Bak kata omputeh, 'Don't judge the book by its cover'. Jangan nilai aku dari luaran, aku juga manusia biasa pernah buat silap. Kekadang khilaf dan taksub dengan nafsu sendiri. Makanya setiap masa dihantui dengan dosa sendiri. Sakit rasanya. Tidak tenang. Tapi Allah SWT, Dia Maha Pemurah, Maha Pengampun, Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Mohon ampun padanya setiap masa tak kira waktu. Dia sentiasa mendengar setiap apa yang kita pohon ampun dariNya dan bisikan doa dari kita. Sesungguhnya Dia sangat menyukai hambaNya yang sentiasa berdoa. Doa senjata umat.

sumber gambar: pakcikli00.wordpress.com
Sebelum ajal tiba, usahakan diri untuk melakukan Solat Taubat. Cara-cara menyempurnakan solat sunat taubat boleh baca di artikel Cara Menyempurnakan Solat Sunat Taubat, manakala Cara Taubat dari Dosa Zina di SINI.

sumber gambar: carian google
Sayu bila dengar alunan Zikir Taubat.
Wahai Tuhan, ku tak layak ke syurgaMu, Namun tak pula aku sanggup ke nerakaMu, Ampunkan dosaku, terimalah taubatku, Sesungguhnya Engkaulah pengampun dosa-dosa besar, Dosa-dosaku bagaikan pepasir di pantai, Dengan rahmatMu ampunkan daku oh Tuhanku, Wahai Tuhan selamatkan kami ini, Dari segala kejahatan dan kecelakaan, Kami takut, kami harap kepadaMu, Suburkanlah cinta kami kepadaMu, Kamilah hamba yang mengharap belas dariMu (I'tiraf, Raihan)
sumber gambar: carian google

Tag: Zikir Taubat, Taubat Nasuha, Cara Solat Sunat Taubat, Cara Taubat Dosa Zina, Mohon Keampunan, Doa Senjata Umat, Hikmah Doa, I'tiraf Raihan, Dosa besar, Keinsafan, Cara Insaf, Islam Itu Indah

must read > KOLEKSI TAZKIRAH & TAZKIRAH JUMAAT

Comments

Eera Shera said…
perkongsian yg sgt baik..harap Allah terima pengampunan kita ;)
ABU said…
perkngsiang yang bagus di hari jumaat..
rAIHan said…
nice info..thanx for sharing..=)
Bobo said…
masa skolah dlu setiap kali lepas solat reramai akan alunkan zikir taubat tu :)
..yann bagus perkongsian ni..
M Fizan said…
thanks for the beneficial sharing. rasa terlalu banyak sangat dosa. kena taubat ni. zikir taubat? kenal dengan lagu raihan, i'tiraf :D
Acik said…
betapa jahil dan lemahnya diri ini ...
anamizu kaito said…
subhanallah.. TQ yan for this sharing :)







luv,
cik ana
Anonymous said…
astaqfirullah.....banyak dosa aku pada mu ya allah...
Anonymous said…
kite hnye mnusia yg lmah . tak lekang dri mlakukan dosa
SheanZein said…
suatu pencerahan yg baik buat saya yg dangkal ilmu agama...
ty so much...

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …