Skip to main content

KEGEMUKAN, MASALAH BERAT BADAN

sumber gambar-gambar: carian google
Salam & hello my readers,
Bila kurus, nak berisi sangat. Bila dah berisi gemuk, nak kurus pulak. Bila berat badan kurang, risau. Bila berat badan overweight lagilah risau. Memang tak pernah puas, kan? Begitulah manusia memang tak pernah nak puas. Termasuk aku teheee. Yang penting jaga kesihatan, okey? Haii bila dah gemuk berisi, nak kena beli baju seluar kain baru, sebab yang lama dah tak muat haha. Orang selalu cakap, orang gemuk berisi ni bahagia. Banyak la kamu punya bahagia, habis orang kurus tak bahagia? Nak jaga hati la tu hehe. Apa-apapun, jangan sampai obesiti. Makanan oh makanan, minuman oh minuman, kenapalah kau sedap sangat? Selalu menggoda ruang perutku hehe. Apakah?

Kenapa ada yang makan banyak, tetap jugak kurus, berat badan tetap maintain? Kenapa yang makan banyak, habis kembang sana sini especially bahagian perut, lengan, paha dan betis? Kenapa? Kenapa? Oh tidak. Masalah metabolisma? Masalah keturunan? Lemak? Haiyakkk.

Tag: Kegemukan, Masalah Berat Badan, Obesiti, Punca Kegemukan, Punca Obesiti, Cara Kurus, Cara Kurangkan Berat Badan, Kenapa Makan Banyak Tak Gemuk, Perut Buncit, Tips Kesihatan

Comments

RazFiRa said…
saya gemuk! nak kurus gak!! waa

jeles tgok org makan banyak
Aju Mohit said…
7kg more to lose!!! Susahnya huhuhu
Arol Mubin said…
Arol memang spesis kuat makan, tapi berat badan maintain dari Form 3 sampai sekarang. Kurus keding! Kadang2 rasa tertekan jugak, sebab kurus sangat. Nak berisi sikit. Hehe! :D
J.Syazwana said…
saya tak gemuk tapi berisi.
kuang3.
dwaty said…
saya dari hari tu tak nak makan malam la konon... nak kurus... tapi godaan terlalu kuat... adeh...
syahirooAhmad said…
jomjom.. kurangkan beban kecapi impian... nak kurus ikot cara saya. hahaha.. wat iklan.. :D
chemay said…
chemay makan banyak.
tapi berat susah nak naikk.
tapiiiii bila dah naik.
susah pulak nak turunn
T____T
makan ke x, tetap mcm itu je..takde istilah turun berat badan yg seharusnya kena turun
Sa Fa Az said…
ha'ah lah...
sy ni makan sikit dah naik badan
apalagi bila sy nak melantak.. :(
hehhee..
Ini Kisah Tia said…
TIA kurus .. nak berisi sikit .. haha .. manusia kan kak?
Kancil 8349 said…
kancil pun dah gemuk...

p/s : tanya je sebab Kancil pernah datang ke sana...urus kantin sekolah..sekitar tahun 2007
yaan, saya kurg gumuk...ngee
Hanie Dew said…
aku tatau la dlm kategori mana. kadang bila aku makan byk orang kata bdn aku tak naik.tp aku rasa naik.bila makan sikit aku rasa bdn aku menten tp org ckap dah berisi..huhuhu..yg penting aku bole makan lagi cukup la.hahahahhaa..tp kene control jgk takut penyakit 3 serangkai tu dtg. baik mencengah dr mengubati kan.
eva said…
kmk xbahagia sbb xda perubahan.. ckit jak, sekilo hahaha
M Fizan said…
huu. saya lar tu. tengah mencari cara nak kurus u_u
Myra Jay said…
Sama gak cheq ni, nak kurus ;)

Jeles tengok orang makan banyak tp badan mantain kurus :)

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …