Skip to main content

RENUNGAN BERSAMA SEBELUM

sumber gambar: Tumblr Pictures
sumber gambar: Tumblr Pictures
sumber gambar: Tumblr Pictures
Salam & hello my readers,
'Kita sentiasa MUDA untuk melakukan DOSA, tetapi kita tidak pernah TUA untuk berTAUBAT'. Sebelum berkata-kata, gunalah otak. Sebelum bertindak, fikir dulu kesan positif negatif. Sebelum mengucapkan sesuatu, fikir dulu sama ada ianya akan menyakiti hati orang atau tidak. Sebelum beri pendapat, cuba terima pendapat orang lain dengan hati yang terbuka terlebih dahulu. Sebelum rasa orang ini orang itu tidak bagus, fikir dulu cukup baguskah diri kamu?. Sebelum menilai orang lain, nilai diri sendiri terlebih dahulu. Dengan kata lain, cermin muka diri sendiri dahulu. Sebelum mengata orang, fikir dulu apa perasaan diri kamu kalau kena macam tu? Sebelum kamu rasa mahu dihormati, hormatilah orang lain terlebih dahulu. Sebelum mahu orang lain berubah, ubah diri kamu terlebih dahulu. Bah, sama-samalah kita beristighfar pagi-pagi ni dan muhasabah diri.

Tag: Gambar Kaligrafi Islam, Gambar Istighfar, Zikir, Taubat, I Love Islam, Gambar Islamik, Gambar Tumblr, Renungan Bersama, Kata-kata Nasihat, Islamic Quotes, Wallpaper Islamic, Kata-kata muhasabah diri,

must read > PUNCA CURANG, KENAPA? dan KISAH CINTA MENGINSAFKAN

Comments

stuju dgn kata2 itu, renungan bersama.
fieda said…
nsihat yg sgt menarik untuk dikongsi bersama..
Bui Junaidi said…
AOK,NANG MENAR..HUHUHU
Hanie Dew said…
jangan jadi judgmental people.kan.
aRa ❤ aFiq™ said…
nice sharing dia.. sama2 beristighfar.. :)
Myra Jay said…
Untuk renungan bersama-TQ dear..
aimie amalina said…
betol
emmmmm
buat jahat ase seronok je
buat baik?
huhuhuhuhu
renung renung dan beramal.^__^
Anonymous said…
Mohon share ye.. Tqz

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …