Skip to main content

MENASIHATI TIDAK BERMAKNA TERBAIK DI KALANGAN KAMU

sumber gambar: muslimdoktor.blogspot.com
Salam Jumaat,
Entri pasal cinta sahaja, bukan bermakna dia sedang jatuh cinta semata-mata, mungkin dia hanya mahu berkongsi sesuatu yang baik untuk kebaikan bersama-sama. Entri pasal keagamaan, bukan bermakna dia riak atau mahukan pujian semata-mata, memang tanggungjawab bersama untuk menyampaikan kebaikan walaupun satu ayat. Entri berbentuk teguran dan nasihat secara berhikmah, bukanlah bermakna dia yang terbaik dan soleh di antara kalangan kamu, kerna dia juga pernah melampaui batas melakukan dosa, menyedari kesilapannya dan tidak mahu ianya berlaku dan berulang pada saudara di sekelilingnya. Kalau kamu hanya mahu menerima teguran dan nasihat dari manusia yang sempurna sahaja, maka tiadalah pendakwah. Ikhlas atau tidak, siapa kita mahu tentukan keikhlasan orang? So, i love you !! *tiba-tiba*

Suka baca entri di bawah ni, silalah baca untuk renungan bersama. Sharing is Caring is Loving is Sweet !!
Ikhlas Bukan Pada Lafaz, Tapi Pada Hati

Comments

era kecik said…
yup, betul tu. dia hanya tak nak ianya terjadi lagi kat kita sebagaimana dia pernah mengalaminya :)
Eera Shera said…
sukanya entri ni..yela kalo nak tggu semua org smpurna, sape yg nak mengingatkan ye dak
wahida said…
betul tu...
setuju sgt2!!
ingat mengingati sesama kita mmg dituntut...
Kancil 8349 said…
terbaik...betul tu,,,semoga kita diberi petunjuk...
EyqaLuvender said…
betol2...
kalo org tu wat entry sengal2 pon tak bermakna org tu sengal kan?heeee~
Hanie Dew said…
Kaannnnn....tp mentaliti kita ni kalau org tu tegur cket mula ckap.elleh mcm la dia baik sgt.

Act kita bole tegur pasal sesuatu tu dgb byk cara kannn...
be positive ble orng dah tegur tu kan

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …