Skip to main content

MAKSUD TERSIRAT SEBALIK LIRIK AWAN NANO - HAFIZ AF7


sumber: CeramahOnline1 http://youtu.be/2mZ1hbMks8w


Lihat ke arah sana
Serakan warna dan berarakan
Awan
Pabila terik panas
Segera hadirnya memayungi diri

Pabila kau dahaga
Sesegera turun hujan melimpahkan kasihnya
Pabila kau katakan
Akulah awan itu yang kau mahu

Begitulah awan nano
Setia melindungi diri
Tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu


Begitulah awan nano
Sering saja tak terduga hadir
Dan tak akan tercapai jejarimu

Kasihnya
Kasih tiada banding
Setia tiada tara
Bagaimanapun jua

Awan kekasih sebenarmu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu

Lihat diriku ini
Yang sesekali pernah kau bagaikan awan
Sehingga tak mungkin terlupa
Berikan belas sedari dulu

Sehingga tak mungkin termampu saksi
Setitis pun air matamu kasihku
Sehingga kau katakan
Akulah awan itu yang kau rindu

Akulah awanmu yang sedia
Melindungi dirimu tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu

Akulah awanmu yang sering kau rindu
Dan tak terduga hadirmu walau tak tercapai jejarimu

Kasihku
Kasih tiada banding setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Aku pelindung dirimu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu

Begitulah awan nano
Setia melindungi diri tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu

Begitulah awan nano
Sering saja tak terduga hadir
Dan tak akan tercapai jejarimu

Kasihku
Kasih tiada banding setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Aku pelindung dirimu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu

Lagu: Awan Nano
Komposer & Penulis Lirik: Sifu M.Nasir & Budi Hekayat
Artis: Hafiz AF7

NOTA HATI: Suka dengar lagu ni, lirik sangat bermakna dari pelbagai aspek. Video klip lagu ni pun sangat menyentuh perasaan kalau dihayati. Memang layak dinobatkan juara dlm AJL26. Renung-renungkan dan cari maksud di sebalik lirik Awan Nano, jangan malas berfikir (^__^)

*aku memang suka mentafsir lirik2 lagu..best hehe.

Comments

[sutera kasih] said…
@EyqaLuvender:
bkn jiwangla..menghayatiii :P
[sutera kasih] said…
@Lea Isnawi:
begitula awan nano..nano..nano nanooo
Paris Lipton said…
xpaham sebenanye hehe suka nyanyi je ;p
AmirFX said…
Awan Nano kat kuching tok kurang.. Tengah panas terit jak ritok.. haha..
eva said…
lagu tok nang best!! mena pdh ktk lam tweet.. xkan bosan dgr lagu tok.. ;)
Hanie Dew said…
Best lagu awan nano.awan juara
.izzati liyana. said…
lirik ni belum saya tafsir lagi. hee. pakai tracksuit je taw hafiz, boleh menang tuh! dpt 20ribu lg. seronok. mmg mendalam maksud lagu ni.
Anonymous said…
Awan ke-9.

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …