Skip to main content

TIA AJAK BERSAING SESAMA BLOGGER

KLIK BANNER UNTUK BERSAING SESAMA BLOGGER SECARA SIHAT

Salam my readers :)
Terima kasih Bro Ahmad sebab pilih blog ini untuk bersaing secara sihat. Saya sahut cabaran Bro Ahmad. Okey, saya pilih blog untuk bersaing secara sihat ialah :

  • Penambahan follower: sekarang 88 orang, saya cabar Shuhaida dapat cari kawan blogger sampai 100 orang, kalau lebih dari tu, Tahniah :)
  • Penambahan jumlah entri: sekarang 80 entri untuk tahun 2011, saya cabar Shuhaida perbanyakkan entri dan mesti capai 100 entri untuk tahun 2011. Kalau lebih dari tu pun, lagi bagus.
  • Penambah baikkan rank alexa: Shuhaida dah buat research untuk berkenalan dengan Alexa Rank, sikap yang bagus sebab dia berusaha cari sendiri terlebih dahulu. Saya tak nak cabar dulu pasal ranking ni, saya nak Shuhaida berkenalan tentang SEO pulak. Apa tu SEO? Tanya Bro Ahmad. Saya memang suka buli dia haha.
Tips tingkatkan pembaca. Pembaca blog kita terdiri daripada pelbagai peringkat umur dan golongan. Terdiri daripada orang yang tiada blog tapi mencari sesuatu info, pelajar sekolah dan IPT, pemerhati atau stalker dan rakan blogger yang ada blog. So di sini, tips untuk tingkatkan follower dan pembaca, kita kena rajin blogwalking dan tinggalkan jejak di ruang komen.
Amni cakap, target dia nak dapat BE. Jadi saya cabar Amni dapatkan jugak BE walaupun seketul hehe. "Amni, kmk berik masa ngan ktk sampey 30 Disember 2011". Saya dah pernah kongsi Tips Nuffnang: Cara nak dapat ruang BE. Amni, mun ktk dh dpt BE, padah kmk :p

Ehem...saya cabar bukanlah bermakna saya ni blogger bajet bagus sangat. Bukan. Saya nak bagi semangat sesama rakan blogger untuk mencapai target masing-masing dalam berblogging. Saya pilih mereka berdua kerana berdasarkan komen mereka di entri Kaitan TARGET, TAHAP BLOGGING dan ALEXA. So, untuk bersaing secara sihat, harap mereka dapat capai target tu, cayok cayok my dear !!! :)

Comments

Shuhaida Subri said…
Terfikir benda yang sama gak.. hehehe
SEO.. betul2.. kena google ni..
Seb baik esok Sabtu.. Xkeje.. Ada la banyak masa nak google.. Okeh.. TQ, cik comel SK (SuteraKasih le tu) hehehe..
Bui Junaidi said…
best juak segmen tok..rs nk join juak
cik Nemo said…
dah banyak pembaharuan dalam belog ni! fresh! sukaaaa! :)
merahitujambu said…
rajin laa join tp bagus sbb kadang2 ada tips berguna
Jue said…
saya kunci blog ni! **tetibe haha

wah semangat mek bc koh!! cam ku knal jak org nama Amni ya! hihihi
kotak bulat said…
hehhehe.. tu dia.. nsib baik x cbar kb.. :P
[sutera kasih] said…
@Jue:
haha..dh pengaruh show pak nil ke jue?

bgs2, semangat harus ada!!
amni la hehe
[sutera kasih] said…
@merahitujambu:
hehe..sambil support kawan, dpt bg semangat :)
[sutera kasih] said…
@cik Nemo:
hehe..thanks cik nemo ! :P
[sutera kasih] said…
@Shuhaida Subri:
selamat menggodek ye dear, best tu SEO hehe..hope target awk tercapai !
EyqaLuvender said…
wah!smngt yann...
hehe...
Bro ahmad said…
ohhsemmm sutera dah makan? semoga target kawan tu sampai.

jangan buli bro hihiii

lariiiii
[sutera kasih] said…
@Bro ahmad:
dh makan tadi bro hehe
yup, thanks !

haha..biarla bro
[sutera kasih] said…
@EyqaLuvender:
hehe..semangat ke dear? :P
malu2 heee
Zura said…
wow..seronoknye..mcm main cabar mencabar plak..

p/s : yan brg dh sampai ke...akak ade kirimkan brg tuk yan guna pos laju...
AmirFX said…
Aihhh.. Kmk sekda ka?
[sutera kasih] said…
@AmirFX:
aihhhh ktk mok juak ka???
[sutera kasih] said…
@Zura:
mencabar utk naikkan semangat hehe

sy dh reply di blog akak :)
Hanie_Dew said…
nasib baik tak kena. mau tak tercapai kang..
Amni said…
yey! kmk dah polah apa yang patut.. insha allah.. ada rezeki, adalah kan... fuhh... akan mek update selalu survey mek.. hihi....
Ini Kisah Tia said…
betul tu kak .. cabar tak semestinya bajet bagos :)
faridah nazurah said…
cabar mencabar.. macam best je

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …