Skip to main content

Sekali Lagi dan Sekali Lagi cinta itu milik kita.

Amy: Lepaskan dia !!!

Arman: Macam mane saye nak jumpa awak lagi?
Amy: Kalau ada jodoh, kita jumpa lagi.

Arman: Mama, kawin tu macam mane?....
Mama: Kawin tu, bila Arman kawin dengan Farina nanti, bila mak dah takde, Farina yang akan jaga Arman, masakkan untuk Arman, jaga pakaian Arman
Arman: Kalo camtu, tak payah matilah.

Amy: Amboi, baiknya Pak Haris, nak korek rahsia ekk?

Amy: Kenapa awak nak jumpe saye?
Arman: Sebab saye nak cakap2 dengan awak.

Amy: Dia tu badan je besar, tapi tak cerdik. Dia kata dia ada penyakit otometik.
Sheila: Bukan otometiklah, autisme.

Amy: Kalau macam tu senang je, awk tanya dia soalan.
Arman: Saya nak tanya awak beberapa soalan, Amy suruh.
Farina: Siapa Amy tu?
Arman: Sebelum ni, awak ada buah hati tak? Siapa lagi baik, saye ke buah hati awak tu? Awak nak kawin dengan saye sebab harta ekk? Saye ni bodoh ekk?

Amy: Emmemmemm, malang tak berbau!


Arman: Awak nampak cantik ahh macam princess. Awak tak nak cakap dengan saye ke? Penat saye cari awak tau.
Amy: Sebab saya dah janji dengan mak saye.

Arman: Masalahnya, saye tak boleh tak jumpe awak, awak boleh tak? Awak cinta pertama saye dan saye nak awak jadi cinta terakhir saye.

Sheila: Dalam satu hari, saye hilang semuanya bang.
Haris: Kadang2 apa yang terjadi tu bersebab. Apa1 masalah yg kita hadapi tu untuk kita selesaikannya.

Arman: Lambatlah, macam mr.bean.

Amy: Betul..betul..awak ayah saye!
Arman: Amy, jangan nangis tau. Ayah sayang Amy. Ayah ada kat Amy, mama pun kat sini.

Arman: Mama, boleh tak Amy jadi anak Arman? Mama pun boleh jadi nenek Amy kalau mama nak.


Arman: Inilah keluarga baru saye. Saye akan sayang diorang, sampai bile-bile.

Mia Sara Nasuha sebagai Amy. Shaheizy Sam sebagai Arman. Lisa Surihani sebagai Sheila. Bront Palarae sebagai Haris.

-TAMAT-

Okey, sekian dialog pilihan saya, terima kasih penulis skrip hehe. Lambatkan saya tengok filem Sekali Lagi? Hmmm nasib baik tak tengok kat wayang, kalau tak, buat malu je sebab berhamburan tisu-tisu nanti hehe. Agak lama kot saya tak nangis, sayu pulak tengok cerita tu. Awak tinggalkan saya ada sebab macam tu ekkk? -_-" *berangan*

Jom singgah blog gadis cantik di Kuching.
banner eva lomohunter

Comments

Ezad Skytech said…
filem ni mmg best..sy pon baru je tengok beberapa hari lepas...hee~
Yanyan said…
hahahaha yan dengan kawan2 pun sebok menghafal dialog dlm cte ni. 10x kali tgk pun takpe. hahahaha

yan suka part,
amy : besarnya rumah ni, besaaaaarrnyyaaaa! :P

amy : mama, amy menantoklahh. :D
♛ Dea ♛ said…
rajin ktk.. hehe.. bok ngga ka??..:P
Yumida said…
cam bez jak crita tok..lom tgga lg
awk,KLMJ tu apa?mcm nm kolej je.haha
Bro ahmad said…
nak menjiwai watak sekejap..bro ahmad layak tak berlakon sutera kasih...ambil la..nak berlakon bersama miya tu huhh tak pon dengan lisa surihani mueheheheee
AmirFX said…
Kmk lom pernah tengok gik cita tok...
EyqaLuvender said…
ta smpt tgk lagi..huhuhu
iMBobo said…
sekali lagi please?hehe.. mmg best cerita ni! :)
Eera Shera said…
serius best kan..

sy pun baru je tgk..hehe
cik dila said…
cuti lepas br tgk cerita ni,sedih! tp sam comel kot berlakon macam tu,hikhik..
Noh Kodiang said…
best ker citer tuh??...
cam........x besh jer...
Liyana Zahim said…
xtgk lg cite ni.. huhuhu..
Edy Fee said…
citer yg sangat romantik..mat rempit pon leh nanes tengok
eVa said…
lom mek nangga crita tok koh.. lak ncarik crita tok eyh..mcm best jak
Ezad Skytech said…
nak tengok sekali lagi la cerita ni...heee~
gedek! said…
Laaa...

skrip rupanya....

(tertipu) hahaha
Hanie_Dew said…
ala..tak sempat tgk citer ni la. aku minat gile kot kat abg sam ngan lisa tuuuuu...

**sayng aku kejap je kat burung2. aku bizi sayang.kene buat report byk gila. quarterly financial report. adeh
Hanie_Dew said…
rinduuuuuuuuuuu jugak sama kamu. hugs.
peaNut said…
best kan cta ni...mia sara ngn lisa mmg ngam jd anak n ibu...sweet!
anismelon said…
nak tunggu cite nie dari kawan..best..huuuu
merahitujambu said…
kalau boleh ada je mya sy nk tgok wayang..sbb dia sgt comel
Paris Lipton said…
kite dh tgok byk kali..siap leh hapal jgk...eh sori tau xlawat. bz jap. post sblm ni pon autopost...weeee
Belum tengok lagi citer ni hihi :). Nanti nak tengok la hihi
hani apandi said…
haha.kak, mek sik la touching ilak nanga cita tok tp kmk eran nanga lakonan lisa part nya emo smpei empas krusi ya.lucu skali jak..over ilak upa nya sia..garang na mak ya haha
Myra Jay said…
Blom berkesempatan nak layan citer nie..

Harus mencari ni pasni :)
ciK LyndaWawa said…
tiga2 sidaknya comel...huhuhu
Ini Kisah Tia said…
sampai sekarang Tia tak tengok lagi tau .. heheh :)
Jue said…
aku lom nanga gik filem tok geng
ramai mdh best wuwu

suka juak nanga cdka ya blakon koh

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …