Skip to main content

Nasihat untuk yang bercinta

Hubungan yang halal bersama kekasih yang halal :)
sumber: Note Facebook

NASIHAT UNTUK ORANG YANG BERCINTA
Dengarlah pesananan ini:
  • Janganlah kau membiarkan kemanisan bercinta dihirup sebelum engkau berkahwin dengan ‘si dia’.
  • Bercintalah kau dengannya sekadar sahaja. Kelak mungkin ‘si dia’ bukan jodoh untukmu.
  • Jika kau ingin berbahagia seumur hidup, tahanlah dirimu untuk berbahagia sebelum engkau berhak menjadi milik ‘si dia’.
  • Jika engkau menyintainya, binalah asas perkahwinan dengan tidak melanggar syariat-Nya.
  • Kebahagiaan yang kau lihat sebelum berkahwin hanya palsu, yang hakikatnya adalah selepas kau diijabkabulkan.
  • Jikalau engkau inginkan pasangan hidupmu yang terbaik dalam untukmu, maka engkaulah yang patut menjadi yang terbaik dahulu.
  • Membina keserasian sebelum berkahwin bukanlah dengan cara berdating, cukuplah sekadar engkau tahu apa yang perlu kau tahu.
  • Bercintalah untuk mencapai cinta-Nya.
  • Jika engkau masih belum bercinta, tahanlah dirimu untuk bercinta sehingga yakin cinta tersebut membawamu ke gerbang perkahwinan.
  • Jangan biarkan nafsumu dengan cinta yang tidak diterima di sisi Allah, kelak Allah akan tarik kebahagiaan darimu.
Selamat Bercinta Sampai ke SYURGA
By: Nurfetinelia Kamarolzaman (sumber: Note Facebook)

*KATA HATI: Cik LyndaWaWa, kmk dh nengok Purple Love. Best aiiieee..Purple Love alu jantong kmk HAHA.

Comments

Anum said…
nasihat yang sangat berguna
~AmyLiana86~ said…
akan amy ingat pesan2 yann nie..hehe
aimie amalina said…
kamek sik tengok lagik
kekekekek
Abg Stalker said…
haha..alolo tomey2.hahaha..baik la cik syaza,sy ingat. :)
Hanie_Dew said…
aku skrg bercinta sampai ke syurga. weeee....
Paris Lipton said…
bagus!! kekasih halal itu manis sampai ke syurga...harap dapat pegang nasihat nih smpai tiba masanya!!!
;)
merahitujambu said…
moga cinta sy ke jinjang pelamin...ameen..
EyqaLuvender said…
da bce kt fb...
hehe...rase nk kawen cpt2 lak...^^
AmirFX said…
Bam2 ehhsss... haha..
Yumida said…
nasihat yg bgs utk yg masih single di zmn skrg..

lately, entry mala jak psl couple, loving...ehem2...ada ada manok d sebalik mee ka..hihi
Lea Isnawi said…
nak bercinta lepas kawen

hihih
waa, u deserve to be motivator cinta..hehe.
ayo bercinta bersama blog kesayangan kita ;) hehe.
ciK LyndaWawa said…
heheheheh..x kira..mbak cd lak...huhuhu..mok juak..=]
budak penjara said…
bagus..seb baik aku tahan cinta aku kt dia..nnti kwen,aku lepaskan segala cintaku padanya..heee
alif haris said…
nikah dulu baru halal :)
Limezephyr said…
bercinta sampai ke syurga~ hee~ peringatan yang baik buat manusia yang sering terlupa..
Syuxer said…
inila etika bercinta harus diteladani..kerna terselit keindahan,kesucian dan wangian selama2nya..
sue perbs.. said…
yeah.. motivasi utk yg masih single.. sy nk cinte lpas kawen... ^_*
ILA HonEyBuNNy said…
baiklah...

ila dengar nasihat neh...

bestkan ayat tu....cinta sampai ke syurga..insyaAllah...
SoLy SoLicious said…
kite x bercinta lg..heeee
Bro ahmad said…
ehemm2 tembamnyee geram..cute,,picit pipi dia kuat2

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …