Skip to main content

Kamu pernah rasa tak semua ni?

Salam my readers :)
Kamu pernah rasa tak perasaan frust bila tak dapat nak buat sesuatu yang sudah kamu rancang? Kamu pernah rasa tak perasaan kecewa bila tengok harga tiket flight mahal sedangkan saat tu memang kamu betul-betul nak pergi tempat tu? Kamu pernah rasa tak bila kamu dah booking tiket nak fly tiba-tiba dapat berita yang kamu kena hadirkan diri dalam suatu kursus dalam tempoh yang lama? Kamu pernah rasa tak perasaan yang susah kamu nak explain kat orang? Kamu pernah rasa tak duit poket kosong di saat memerlukannya?

Kamu pernah rasa tak kamu dah siap rancang dari tahun lepas lagi dengan sepupu sepapat kesayangan nak melaram masa wedding sepupu sendiri tiba-tiba kamu tak dapat nak hadir majlis tersebut? Kamu pernah rasa bengang tak sebab tak dapat nak hadir dalam majlis keluarga di mana semua ahli keluarga berkumpul ramai-ramai? Kamu pernah rasa sakit hati tak selama ni kamu dah duduk berbulan-bulan menganggur di rumah tiada pulak satu tawaran jobs or kursus, tapi bila dah hujung tahun nak rancang pergi bercuti, ada pulak tawaran tu? Kamu pernah rasa bengang tak sebab tak pernah rasa semua tu???? Arghhhhhhhhhhh sobsobsobsob :'(

Miss all of our babies.

Okey, saya redha dan pasrah. Tak semua apa yang kita rancang dan angankan akan tertunai, semuanya sudah disusun atur cantik oleh-NYA. Pasti ada hikmahnya!! Terima kasih Ya Allah :')

Comments

Elih Japahar said…
SEsungguhnya kita hanya merancang tetapi Tuhan yg mnentukan...:)
Maii Yusre said…
Semua tu ujian.. nak tenguk sehebat mana manusia merancang :)
Bro ahmad said…
banyakkan bersabar erkk suterakasihyann..tentu ada kelebihan lain serta hikmahnya.
aimie amalina said…
akak ku yg comeiiiii
huuu
nape...a
ada pape mslh ye
semoge dipermudhkan urusan akak ye...
Eera Shera said…
sehebat mana pun kamu merancang hidup, hidup sebenarnya tidak merancang sesuatu untukmu.
-suka kata2 ni..

sabar je k SK :)
Abg Stalker said…
dahulukn yg penting dahulu..insyaAllah setiap pengorbanan akn ada balasan setimpal dgnnya. :)
EyqaLuvender said…
pnah rase...
frust guling2,1 ary mood spoil...
kdg2 cmpay seminggu...
abes sume org kn tempias akibat kekecewaan yg melanda diriku...
sarah mohamad said…
amboi! banyak nya kebengangan di situ hehehehe takpe, redha je lah ye yannn sygssss :) dan jgn luppa senyuk ok? hehehe
Dalila Diela said…
tabah dan sabar menghadapi dugaan ya sutera kasih yann..:)
mungkin belum ada rezeki..
sentiasa memohon padaNya..
ILA HonEyBuNNy said…
ya pernah merasa semua tu syaza...

mula2 mmg frust...pastu dapat tima knyataan...pasti ada hikmah d sebalik tu...hehe
AmirFX said…
Olaterdah lok.. Rilek2 jak ktk sia... Baca novel ka apa ka....
Jue said…
Kini aku pasrah dgn sgalanya - mok blagu ala erra lok

Sapa sik pnah dear. Umpama mok beli brg tp budget sik ckup, umpama mok kapel ngan org kita suka tp sik dpt, umpama mok mkn fav food tp tkak sakit, umpama mok update blog tp lupak byr bil hahahaha
Kathy Tuah said…
penah jugak rasa apa yg awak rasa..huhu
NA said…
Memang yang kita rancang bukan semua dapat dilaksanakan.

Ni Yan cerita keadaan Yan eh?

-wina1979-
Nalisa Syahira said…
biasalah , kita ni merancang , yang tentukan tu allah s.w.t
Yanyan said…
alalahhh sabar ye awak. semua yg jadi ada hikmahnya :)
sabar iya yann..pernah kan sya tulis..

"jgn pernah menduga yg tidak elok di mata kita selamanya tidak elok .."

saya pasti slps hujan yg lebat ini,pelangi akan meyinari hari anda...
the best way or solution is redha dan pasrah. apa yg tlah berlaku harus dijadikan kenangan..hehe.

P/S: i'm schooling in jakarta international school. yes, its got school uniform but i can only wear it on the formal school's event..the weekdays i do wear casual blouse or shirts ;)
Ezad Skytech said…
kita hanya merancang..Allah yang menentukan..sabar ye..sy pon pernah lalui perkara yg sama macam ni...rancang da lama...tapi tak jadi..
dokiStory said…
kita hanya merancang tapi perancangan Allah lagi lebih baik~
anamizu said…
besar hikmahnya tu :)
trust on HIM..
insyaallah indah ;)



luv,
cik ana
Syuxer said…
Allah s.w.t merancang yang terbaik untuk kita..semuanya ada hikmah andai tergendala aktiviti yang kita nak lakukan..

sesungguhnya kita hanya mampu merancang Allah s.w.t yang membenarkan benda itu terjadi..so kita kena pasrah andai benda tuh lain dari pe yang kita nak
sue perbs.. said…
ye.. pnah rase.. tpi semua yg tjadi pasti ade hikmah dsbaliknye kan
Hanie_Dew said…
sabar mi amor. setiap yg berlaku ada hikmah. mungkin ayat ni biasa tp maksudnya amat luar biasa kalau dihayati dan kita tahu hikmah yg dimaksudkan.
iPai said…
sabar syaza .. mesti ada hikmah di sebalik apa yang berlaku .. !!!

syaza kan kuat !!!
My Name is Mar said…
Tak suka bila cik Syaza sedeyh.. Meh sini nak nyanyi sket untuk cik syaza..

When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

Dah.. Cepat SENYUM!
Senyum! Tak perlu kata apa-apa..

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …