Skip to main content

Entri tentang cinta tak semestinya jatuh cinta

Salam my readers :)
Amboi-amboi...mentang-mentang saya tak jenguk kamu lagi hari ni, kamu usik saya di ruang komen ekkk?? Fire kang hehe. Tak semestinya lately ni saya post entri berkaitan CINTA, saya jatuh cinta. Tak semestinya saya post entri berkaitan cinta, saya PUTUS CINTA. Tak semestinya saya post entri tentang cinta, saya tak suruh kamu bercinta. Tak semestinya saya tulis entri pasal cinta, saya CINTA kamu awwww sengal. Sebenarnya, apa yang saya post tu adalah berdasarkan pengalaman dan pemerhatian sendiri dalam kehidupan. Makanya, saya coretkan dehhh dalam blog sebagai PERINGATAN diri saya sendiri. Saya tak nak makan sorang, so saya kongsilah dengan awak semua. So feeling gitu dehhh. Sharing is loving !

Bila masa kamu putus cinta, janganlah rasa dunia ni nak kiamat. Belum, belum, belum lagilah. Cuba ketuk kepala guna taugeh, sakit tak? Memanglah tak kan? Cuba tampar pipi tu guna penampar sendiri. Sakit tak? Tu tandanya, kamu di alam nyata. Bukannya tengah mimpi. So, janganlah berangan bila dah putus cinta terasa dunia ni sunyi tanpa dirinya. Kita masih punya DIA tempat utama kita mengadu. Janganlah kita mendoakan supaya orang yang pernah melukakan hati kita tu ditimpa musibah. Jangan, jangan dehhh. Doakanlah agar dosa-dosanya dan dosa kita diampun serta diberi kekuatan untuk berhijrah menjadi insan lebih baik. Paling penting, bersangka baiklah kita sesama insan.

Okey sudah. Kang lepas ni ada yang cakap saya doktor pakar bedah cinta. please dehhhh hehe. Hati saya berbunga-bunga Purple Love gitu lepas tengok filem Purple Love. Haishhh tak habis-habis nak promote Pasha Ungu. Feeling kot tengok bioskop tu sebab berlatar belakangkan lagu-lagu Ungu. Berkongsi dengan kamu, salah satu terapi gembira hidup saya. Ada yang tengah bersedih ke masa baca entri saya ni? Meh sini daftar nama, saya bagi kaunseling hehe. Jangan sedih2 tau kawan-kawan, dunia ini sungguh hina untuk kita tangisi. Salam Jumaat :)

Cuba kira, berapa kali saya sebut 'dehhh'? haha.

Comments

EyqaLuvender said…
b'bunga-bunga purple love???
wahhhhh...bunga lavender ek???
hik3...
pssstt,ade gaya dr LOVE da iqa tgk ;p
Freaky said…
saya ada blog pasal cinta juga. ngeeeeeeee rahsia :P
iya dehh..lho kamu kayaknya seperti bercinta gitu...hihihi

gwe suke sama lho puyer entry.....hihihi..
Lea Isnawi said…
purple love?
citer apa tuh?
Yumida said…
slmt hari jemat SK....ehem...entry cintun lg..ehem..ada pa pa ka..
aimie amalina said…
tamo kire
hehehehe
akak!moning!
syg akak
waa..tetibe teringat akak jadi fa-c dulu
erk..ade kene mngena ke
kikiki
eVa said…
tegal cita purple love ya alu terdeh2 hahaha.. mek nunggah ktk kakak tauge jak mok.. hahaha..mek salu ngga ktk sebut tauge.. prey mek. cam cute jak tampa k tauge..mejin mek tek ahhahaah
Adylia Qarissa said…
tak larat nak kira dehh tu bape kali...heheee...

tolong buat entri cinta lagi dehhh heheeeeeeeeeeeee
Bro ahmad said…
ye ke suterakasih..jatuh cinta dah ni..kt blog huhuu salam jumaat yekk.

mana header bro? sob sob
Yatie Awang said…
banyaknya tak semestinya....hehehe
betul tu tak semestinya....
blog akak pun banyak juga entri tentang cinta..tapi tak semestinya kakak sedang bercintakan? namun yang sesungguhnya kakak memang tengah bercinta...ala ngan siapa lagi kalau bukan husband kakak...
merahitujambu said…
tu laa skang ni semua ikut nafsu..bila putus cinta rasa kiamat..sekeh pala org tu
abghani said…
masa bercinta memang semuanya indah.syok masa bercinta
Abg Stalker said…
masa bercinta kentut pun wangi..bau taugeh je.haha..ble da putus,dia la busuk dia la hapak dia la yg buruk.tp x perlu la berkeras hti sgt smpai cinta lain x bole hadir lg dlm dirinya. ^^
Myra Jay said…
4x perkataan dehh tu :)


Cinta ni sesuatu yg indah..
Jadi takpelah cerita la ye lagi pasal cinta..hehee
[sutera kasih] said…
@Myra Jay:
betul2 bahh kak MJ kira hehe..

yessss kak MJ support !!
pasni nk up lg byk entri cinta yerr hehe
[sutera kasih] said…
@AmirFX:
amboiii..over la pulakk haha
[sutera kasih] said…
@Abg Stalker:
eeeee kentut je abg stalker, abg stalker je kentut hahaha

taugeh ada bau ke?

bkn bekeras hati, cuma berhati-hati :)
[sutera kasih] said…
@abghani:
itu dia kata org yg dh kawen heeee
[sutera kasih] said…
@merahitujambu:
ohhh tidak, jgn sekeh pala sy!!! :P
[sutera kasih] said…
@Yatie Awang:
aahh kan kak..byknya semestinya :P
akak best dh kawen hehe
[sutera kasih] said…
@Bro ahmad:
bro tu kan jth cinta smpai smua templete nk donlot haha

oppss, sorry lmbt..smlm bru hbis edit blog member..nti sy buat ekk :P
[sutera kasih] said…
@Adylia Qarissa:
kenapa dehhhhhhhhhhhhhhhhhh :P

okey deh, bisa aja dehhhhhhhh hehe
[sutera kasih] said…
@eVa:
yala tek deng..maka ri rabu ya dh kmk ngga..msh gik terdeh2 haha

cehhh ktk merati kmk duhal..auuuu malu hahaha nisot

nang jak cute, togeh bah ya. imejin jak :P
[sutera kasih] said…
@aimie amalina:
kiralaaaaa kiralaa :P
tghari dh ni dekkk haha
tetibe je bdk ni ingt akak jd fe-c dulu ekk..ssshhhh diam2
malu kottt!!! :P
[sutera kasih] said…
@Yumida:
amboi kak umie..agik2 ktk ya ngatik kmk haha
xda pa2 la kak..suka suki jak :P
[sutera kasih] said…
@Lea Isnawi:
bioskop indon..filem indo hehe
cite psl Pasha Ungu !
[sutera kasih] said…
@Uchi kay-f @hmad:
hahaha..mengada2 taik unta betollllll
[sutera kasih] said…
@Freaky:
wahhhhhhh adaka??? nnti sy korek !!haha
[sutera kasih] said…
@EyqaLuvender:
bunga lavender lain lg, ni bunga2 cinta purple love haha pengaruh pasha ungu betol :P

cehhh..cubit kang haha
Hanie_Dew said…
tak mo teka.tgh sakit kepala ni. hahaahaha.rasa nak baring je. cepatla berakhir october yg sibuk.

tak penah tgk lagi pepel love tu. best ke.
Paris Lipton said…
best eh pepel love. kalo ade pasha sy jd histeria jap...hehe
pasha ungu memang superb kan...
kene promote la..
Dalila Diela said…
yup..betul tu..klu putus cinta tu, jgn la tacing lebih2 sgt..
bunga bukan sekuntum, kumbang pun bukanlah seekor..
hehehe
amy1906 said…
haha,ko mmg layak dgelar dr.pakar bedah cinta,hihi....sapa2 yg nk mnta kaunseling ngan c kwn nie,dftar ar,confirm pulih trus,hihihi.....
My Name is Mar said…
Ske sangat dia dengan taugeh..
Hahahaha:D

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …