Skip to main content

Aku akan menikahimu

Salam my readers :)
Aku akan menikahimu. Aku terima nikahnya, aisehhh. Bilalah dapat beli buku tu, ada tiga buku lagi tak habis baca. Sekarang tengah baca Benarkah Iskandar Bukan Zulkarnain. Buku tu memang best. Setiap malam itulah bedtime story saya hehe. Nantilah saya buat ulasan buku tu. Kenapa gambar nikah Pasha besar gedabak di bawah? Saja nak tempek, gue kan ngefans banget sama Ungu Band haha. Pasha Love gitu lorhhhh. Sengal. Suka lagu Penghujung Cinta. Liriknya tu sesuai untuk orang yang dah kawin. Semua orang mengimpikan kekasih halal hingga akhir hayat. Kata-kata jiwang Doktor Love cap Taugeh :
"Apa yang pasti, mungkin awak bukan kekasih yang pertama hadir dalam hidup saya, tapi saya akan pastikan bahawa awak kekasih halal saya yang terakhir dalam hidup saya".

Lirik Lagu Penghujung Cintaku – Pasha Ungu feat Adelia

Berakhir sudah
Pencarian cintaku
Jiwa ini tak lagi sepi
Hati ini tlah ada yang miliki

Tiba diriku
Di penghujung mencari cinta
Diri ini tak lagi sepi
Kini aku tak sendiri

Aku akan menikahimu
Aku akan menjagamu
Ku kan selalu di sisimu
Seumur hidupmu

Aku akan menyayangimu
Ku kan setia kepadamu
Ku kan selalu di sisimu
Seumur hidupmu

Tiba diriku
Di penghujung mencari cinta
Hati ini tak lagi sepi
kini aku tak sendiri


Aku akan menyayangimu
Ku kan setia kepadamu (kepadamu)
Ku kan selalu di sisimu
Seumur hidupmu

Aku akan menikahimu
oh aku akan menjagamu
Ku kan selalu di sisimu
Seumur hidupmu

sumber: hak milik sepenuhnya penulis lirik asal Penghujung Cinta
dengar lagu di http://youtu.be/FIg5FkVQA1A

Gabungan gambar pernikahan Sigit Purnomo alias Pasha Ungu
dan Adelia Wihelmina  dari Google Image

Comments

AmirFX said…
Bagus juak lagu tok.. Lagu komitmen.. haha..
iMBobo said…
liriknya sesuai utk org dah berkahwin?klau yg belum kahwin mcm mana plak?hehe mesti org kate kita gatal nk menikah..hihi
Wanz Mejuez said…
comel lirik dia... lagu ungu band semua sedap sedap....

pape pun nak tanya? bila nak kawen? ehehehe
~AmyLiana86~ said…
cinta kita xberakhir lagi..hehe
Ain Zulaikha said…
pehhhh sama padan :) lagu dia mmg sedap gila..
aReLaN said…
aku juga ingin bernikah tapi.........lengkapkan sndri.hehehe
wahida said…
ko bila nak kawen??

larikkkk....
merahitujambu said…
suka pulak lagu ni..haish..tgok org kawin bila nk sampai turn sy ni..=_=
[sutera kasih] said…
@wahida:
ambooiiii kak wahida, meh sini nk jentik tlinga hehe
[sutera kasih] said…
@iMBobo:
awk tanya, awk jwb sndiri dh tu bobo hehe
faridah nazurah said…
hehehe bilelah nak merasa nasi minyak lauk taugeh ni.. hehe :P
Myra Jay said…
Semoga nanti Yann akan cepat bertemu jodoh..

Bila la akak nak dapat terbang ke Sabahan bah :)
H.J said…
nak nikah tu jemput aku la walaupun just baca buku baru..haha
Cik Kasih said…
same cantek same padan dieorg ni kan?cuwit!
d_LA said…
hai laling...rindu bangat sm kamu..hehe..rumah pun dah berubah...santek2..
camne ek lagu tu, dla ni mmg ketinggalan sikit bab2 lagu..heee
Jue said…
bole thn juak lagu tok tp mungkin sbb aku sik la fancy gilak ngan pasha jd ku err sik bapa layan hahaha
bole sik
Paris Lipton said…
suka kata2 jiwang awk. buat sy alive. hahah
[sutera kasih] said…
@Paris Lipton:
ceaaahhhhhh hip hip horeyyyyy haha
[sutera kasih] said…
@Jue:
boleh bah mun ko jue hehe
kmk nang suka layan lagu ungu :P
[sutera kasih] said…
@d_LA:
rindu dyla jgk !!
perghhh lama giler dyla x update blog kan, rindu2 hehe

try la search kt google, sy dh bg link tu, nnti sy nyanyi, hujan haha
[sutera kasih] said…
@H.J:
tunggu HJ dulu kawen hehe
[sutera kasih] said…
@Myra Jay:
amin ya rabb kak, tp hope x nk dlm masa terdekat ni..nk kerja dulu hehe

jom la dtg sabah hjg taun :)
[sutera kasih] said…
@faridah nazurah:
nasi minyal lauk taugeh???
nnti sy buat haha :P
shandye. said…
mudah2an kekal selamanya. jgn jd mcm power-couple anang-kris dulu dah la...

huhu...
Nur Zulaikha said…
aku terima nikahnya..best3x..
http://wwwzuemygen91.blogspot.com/2011/10/aku-terima-nikahnya.html
eVa said…
nang layan lagu tok eyh.. salu dgr lam radio.. kck juak bini nya si pasha ungu ya.. licin muka
Bro ahmad said…
fuhh bersenam bro pagi2 nak kejar entri suterakasih wawaaaa cantik gambar pernikahan mereka.
ciK LyndaWawa said…
kmk suka lagu tok..hehehe..PASHA tek bah...

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …