Skip to main content

Kisah Cinta Paling Sengal

KLIK GAMBAR UNTUK TUMBESARAN.

Salam & hello my readers :)
Sorry, still tiada mood. Sambil-sambil saya mencari mood dan betulkan semula keadaan blog ni, apakata korang gembirakan hati saya dengan membaca komen-komen sengal korang? Cuba buat jalan cerita yang sengal berdasarkan gambar sengal yang saya buat di atas ni. Tak kisahlah, korang baik hati nak gembirakan saya dengan cara bloggingkan cerita tu di blog korang ataupun kalau malas, just drop a comment yang boleh buat saya ketawa heeee. Cerita paling sengal nanti, saya nak bagi hadiah. Due date? Bergantung kpd mood. Yerrr semua nak ikut mood kan. Okey thanks :)

*KATA HATI: pelik..tunggang tebalik kedudukan widget ni tapi ikut entri, ada entri, okey pulak blog ni, ada entri lain normal pulak blog ni. Hmmm, tak faham apa saya cakap? Saya pun tak faham.

Hari terakhir promosi.
Photobucket

Comments

Umie Artoqiemie said…
lelaki : aiee, masuk NATIONAL GEOGRAPHIC kta ya lalink. tok kmk merik bunga ngan ktk, sak org lain jeles..


ompuan : takat bunga ya? pasar malam satok banyak. cesss. kmk ade love, ko tek ada??ko tek kachakkkk??

miao : apa ta kau ya?
yan..r u ok?bole PM sy nti k.
Bro ahmad said…
romantiknya suterakasihyann..tak sengal la ..tapi kenapa muka bro hensem badan macam lidi tu...:(

uhh kecewa hahaaa perasan jap
Bella Bell said…
wow.. abg stalker la.. pheewwiiittt.. hehe..


err.. abang stalker kim salam.. dan sy xde cerita cinta sengal.. sbb sy pn dlm kesedihan.. wuuuu T.T
EyqaLuvender said…
ellow,kte dtg dr blog abg stalker yg bajet nsem tuh...
haha...
dtg follow cni ye...^^
diana said…
akak pun tak paham..
ekin.. said…
huhuhu...knape nie??alahai..just pray for ALLAH..e2 dh cukup utk wt kite happy..:)recite 4 ALQuran.. ubat hati..:)
EyqaLuvender said…
KLMJ tu ape???haha..kte ta fhm la...wuwuwu...~
AmirFX said…
Tet tet tetetettt... Tet tet tet terett tetetetttttt... *National Geographic Theme*
Hanie_Dew said…
alahai sayang aku tak pandai nak reka cerita. nanti aku suruh jue buat citer untuk ko. aku try fikir tadi pastu tertidur pulak. hahahaha..

camana sudah cuaca di sabah. masih ujan ribut lagi ka.
eVa said…
ahhaha.. mek xpande molah ayat ekot gamba.. palak mek tok xgeliga.. nggu org len polah.. mesti lucu.. gamba ya nang dah rupa lucu juak.. haha..
anamizu said…
alamak what happen ni kasih?
something must be wrong somewhere nih..hemm~

errr cik ana x pandai plak nk karang cerite nak get back ur mood..cume cik ana harap ade la kgkwn blogger laen yg kreatif gile :)




cik ana.
Ary said…
"sampai hati kau Mat..tinggalkan aku..mentang-mentanglah kat paris tu sekarang musim bunga...hukhukhuk..." menangis si Qaseh mengenangkan nasibnya...

"kau buatkan hidupku kucar-kacir,kau tinggalkan aku...huuuuaaaaa....." melalak lagi si Qaseh mengadu nasib dengan kucingnya,Lompok.

"kerana rama2 chiken pok tu sanggup kau pergi ke Paris, ko henggat Nasional geografik tu nak ambik ko kojo? peghasan lobih ko Mat!!" sob..sob..sob..menangis tak henti2 si Qaseh sambil menyepahkan seplastik tisu tandas di dalam bilik keciknya itu.

si Lompok apalagi, kan main suko lagi bermain dengan tisu tandas yang bersepah itu tanpa mengetahui tisu tersebut bercampur ngan hinggus cair tuannya..wekkkk!

"ko jago ko Mat! paneh atie aku nih! aku kejar kau sampai paris nun.. ko ingat ko boleh lari ha!!
cintaku bukan cinta biasa ko tau..nanti aku bawakan belon kesukaan ko k, aku bawa Lompok sekali. yang paling penting,aku bawak seketul batu. mana tau kau tiba2 lari bila nampak aku nanti. boleh aku baling ngan batu nih!!"
kata Qasih sambil mengemas kain bajunya.

bila tiba kat air port,alangkah terkejutnya Qaseh apabila melihat si Mat sedang termenung ditempat duduk air port itu.

"Mattt! oh Mat..mana kau menghilang Mat? bukankah kau kata ko nak pergi tangkap rama2 chiken pok?"

Mat meraung sambil mengesat hingusnya di baju Qaseh

"kalau rama2 chiken pok tu terbang kat taman, bolehlah Mat tangkap gambarnya...tapi..macammana kalau rama2 tu terbang kat menara eiffel, macammana Mat nak panjat!! tinggi tu...waaaa....."

Qaseh pun turut sama meraung kerana kasihankan Mat. Orang ramai yang lalu lalang berasa pelik dengan situasi tersebut sedangkan Lompok kelihatan sedang melepaskan hajat diatas kamera milik Mat...

sekian...huuu...

cerita mengarut berdasarkan gambar diatas, moga2 dapat menceriakan hati Yann..ok...:)
ekekeke...
ILA HonEyBuNNy said…
napa neh syaza....xdk mood lak dia...sbb ila lama xberblog eh...hehehhe

bila ila tgk gambar2 neh...ila teringat kisah ila la....tapi nak buat cerita bagi syaza ada mood..ila xreti...T_T sbb ila pun xpndai buat2 ayat lawak..ehhe
Jue said…
Ku tgh draft new entry klak update. Eh boh sdih2, kacau jiwa sgala. Besa la ya, sapa yg sik moody kan mun widget mlompat2 kdak munyit kak ya susun atur blog alu sengal hihihi

Wokeh, as per pix - tok komen @ crita aku based ngan pix ya hihihi

Jue: oh iPai
Hanie: iPai outstation p enchanter paris
Jue: skrg jugak aku mnerbangkan diri
Hanie: tungguuuuuuuuu

Di paris,
Jue: iPai *jerit cam tarzan
iPai: hoit
Jue: hoi ya hoi
iPai: hoit!!
Abg stalker: pesal ko hoit bini aku si Jue???
iPai: sukati aku la hoit
Abg stalker: ko sengal
iPai: ko la sengal

Semut sengal: dengan ini mlaporkan bebrapa org kelihatan tgh myengalkan diri masing2. Kembali ke pentas *tangan di dada, mata kedip2
aimie amalina said…
l: awak, awww.malu nak ckp
p: apa laling..ckpla
l: mmm.. napa kita kat sini ye
p: sebb nak madubulan la laling
l: oo..okeh... tapi nape awak bawa pepari punye tongkat tu..siap ade love2..
p: oo.. sng nak terbg naik atas eifel tower tu.. biar sume org tgk kisah cinta agung kite..
l: oo..okeh...


hahahhahah
apela yg mie merepek nii..akak...moge kembali segarrr taw!
YOUsoF said…
Kisah ini berkisar tentang cinta antara KAsim SIHa yang tersangat indah..


Tema cerita - Kesengalan mengikat dua hati menjadi 1.

Genre - komedi romantik tak hingat.

pelakon tambahan - Belacan (nama kucing)
Jue said…
Hahaha hrp ya ckup sengal. Wokeh. Ku dah publish. Entry khas utk ko! Hahaha
ABU said…
alah aku kurang arif kalau mau becerita mcam tu... mau tunggu ilham dulu.. tu pun kadang2..hahahaha
Ninie said…
Yang Syaza, blog dh ok ke??? Ni dh comel..bleh la join contest.
nak jemput join contest Ninie....
Sudi2 la kalo ada masa yer...hihiks

"Contest: Di Mana Ninie?"

http://thebeautyofsplendid.blogspot.com/2011/09/contest-di-mana-ninie.html
Hanie_Dew said…
yyyuuuuuhhhuuuu..tuan rumah masih berduka lara ka. meh kite gi men boling nak. tgk wayang nak. jom jom.
Hanie_Dew said…
mi amor, aku follo ko kat twitter. kalau tak on blog bole nyembang nyembang. kan. kan.

sume citer aku & jue tu berdarkan kisah sebenar. tak kurang tak lebih. aku pun tak perasan perbualan kitorg ni kalau ditaip dan dibaca balik sengal sengal kelakar. jue la paling sengal.dah jangkit anep.hahahaha
Myra Jay said…
Hehee, oo nak kena buat kisah sengal yek..
Jap nak fikir dulu :)
Khairul Antasha said…
kenak xda mood tok deng?
mbak ilex2 mkn nasik.. (kwn mek salu mdh kdak ya mun geng2 xda mood)..haha

suka layout baru tok...
Opieneon said…
sutera kasih, saya tag awk boleh tak nak join segmen, huhu
Amni said…
eh? apa kes blog kitak tok?
sarah mohamad said…
blog tengah pening2 tu yann. kekeke
Bui Junaidi said…
kmk x kretip part2 nk cerita tok..jd xdalah cerita..hehe
Cian sutera tak der mood ..ape kata sutera gi terjah blog hanie and jue ..sure gelak sutera nanti.

Umi harap sutera kan ok nanti ..tak mau sedih2 a :). MUAHHHHH
meaw said…
errrrr,tak reti,lost idea,kahkahkah :D
teha said…
eeerrkkk... kisah cinta yg sangat pelik ..
My Name is Mar said…
Kenapa cik syaza?
Mood ke laut kembali?
Huh...
-_-"
ciK LyndaWawa said…
ju..mek cia kitak aiskrim..!!!=]
Paris Lipton said…
laki : sy dh jmpe paris lipton sy di puncak paris!!


pmpn : xshuke, xshuke!! sy nak laki gagah lahhhh!



huuuu. dh basi pon cite ni kn. adoi

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …