Skip to main content

Sometimes i asked for....but

klik wallpaper untuk simpan :)

Hidup kita penuh pancaroba, bukan? Setiap detik dalam hidup kita sentiasa ada sebab musabab dan hikmah yang terselindung di sebaliknya. Kadang-kadang kita mahukan itu ini, sedangkan Allah Taala dah aturkan perkara yang lebih baik untuk kita kelak. DIA tahu apa yang kita perlukan sebenarnya. Ayat biasa kita dengar, manusia hanya mampu merancang, Allah Taala yang menentukannya. DIA dah sediakan apa yang kita perlu, bukannya apa yang kita inginkan.

Maaflah, dalam seminggu ni entri-entri dalam blog ni agak suram dan berbaur sedih pilu dan kadangkala sinis. Saya hanya manusia biasa seperti kamu, punya hati dan perasaan. Yang bukan sentiasa gembira dan bahagia. Okey, mungkin ada yang kata blogging jangan ikut mood sebab nanti berisiko tak berkualiti. Tapi mood manusia bukannya sentiasa statik kan. Sometimes ke laut hehe.

Fuhhh..memang mudah untuk mengungkapkan nasihat tapi kalau mengalaminya, Tuhan saja yang tahu betapa peritnya perasaan itu. Sebelum-sebelum ni pun, saya biasa nasihat orang itu ini, tapi bila saat saya yang menghadapinya, memang sukar nak digambarkan. Itulah kita perlukan teman-teman, tempat meluah dan menerima sokongan moral. Akhir kata, terima kasih buat teman-teman dan rakan blogger, korang semua memang terbaekkkk walaupun tak tau hujung pangkal kisah sebenar dan maaflah ianya terlalu peribadi untuk dikongsi cukuplah saya dah bagi bayangan-bayangan di entri-entri lepas, tapi korang semua tak jemu bagi nasihat dan menggembirakan saya. Sayang lebihhhhlahhh :)

*KATA HATI: Harus bangkit maju ke hadapan, keep smiling bebehhh :)

Comments

Far8 budak baik said…
wehhh nape sedihhh..
walaupun aku ni x baik sgt..
tapi aku pendengar yg baik..
kalau ade pape..
bagi tahu k..
entry sedih je..
gigit hidung kau karang..
haha =)bagi alamat kat blog aku jap..
aimie amalina said…
huuuu
sedihhh je dgr
hayooo akak ku syazayanti
saya selalu kat sini..
huu..
moge akak kuattt ye!
huu..arap dpt jmp akak lagi...
akk!kooooaaat ye!
[sutera kasih] said…
@Far8 budak baik:
iya bah far8 :)
okey suda ba hehe
sembarangan jak budak ni haha
timbak kau sana !!
alamat?mau pegi beraya ka?hehe
My Name is Mar said…
Ho-ho-ho!
Siapa yang PALING di-SAYANG, ceq?
Ho-ho-ho!
.izzati liyana. said…
yup. berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. semua tak terlepas dari dugaanNya. kita perlu tabah. saya sentiasa ada untuk bagi semangat kat cik Syaza. :)
alif haris said…
huhu .. saba..saba ye ..
dugaan itu diberikan agar kita jadi lebih kuat kan ..

semoga cepat sembuh hati itu seperti sediakala :)
iMBobo said…
entry ni sgt positif! bagus2 :) masalah sudah selesai, hati sudah byk senang, perut ada sikit buncit hehehe..
[sutera kasih] said…
@.izzati liyana.:
thanks dear sbb sentiasa bg semangat dan sokong sy :)

syg lebihhh!!
[sutera kasih] said…
@alif haris:
thanks dek..i'll try !! :)
[sutera kasih] said…
@iMBobo:
hehe...thanks bobo !!
tp perut sy tak buncit mcm perut bobo haha
[sutera kasih] said…
@aimie amalina:
cettt..bdk ni sebut my real name!!!haha

thanks dek..i know..u sntiada ade :P
.izzati liyana. said…
@[sutera kasih]

sama-sama. memang perlu ye sayang lebih. jadinye, nnti kalau rajin, sila lukis gambar saya. hehe :D
iPai said…
betullaa syaza .. memang kita bg nasihat kat org, tp kite pon perlukan org lain utk nasihatkan kita juga .. sebab kita tak sempurna ..

all the best syaza !!

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …