Skip to main content

inna lillahi wa inna ilaihi raji'un

Sebelum kita menutup mata, muhasabah diri dulu lepas tu baca santapan rohani di bawah ni okey :')
  1. Mengucap "Bismillah" pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.
  2. Mengucap "Alhamdulillah" pada tiap-tiap selesai melakukan sesuatu.
  3. Mengucap "Astaghfirullah" jika lidah terselip perkataan yang tidak patut.
  4. Mengucap "Insya-Allah" jika merencanakan berbuat sesuatu di hari esok.
  5. Mengucap "La haula wala kuwwata illa billah" jika menghadapi sesuatu tak disukai dan tak diingini.
  6. Mengucap "inna lillahi wa inna ilaihi rajiun" jika menghadapi dan menerima musibah.
  7. Mengucap "La ilaha illa Allah Muhammad Rasulullah" sepanjang siang dan malam sehingga tak terpisah dari lidahnya.
*KATA HATI: Allah s.w.t is always be there for me..for you..for us.

Comments

Anisa Hang Tuah said…
sentiasa terisi di dalam hati,fikiran

:)
mari bermuhasabahkan diri....
sama2 kita amalkan :)
tak susah manapun .. senang sangat nak dapat pahala ..
alif haris said…
terima kasih kak bagi tahu bnde ni :)
insyaAllah sy muhasabah dan amalkan tiap hari :)
yatie Awang said…
InsyaAllah, khalimah2 ini tak akan dilupakan setiap saat dan waktu
cIk PikA said…
thnx 4 da info.. :)
CikMiMiey said…
alhamdulillah , masuk2 je belog ni sy dpt muhasabah diri dulu ...

selamat beramal di sepuluh ramadhan terakhir ni ye cik suterakasih :)
Syuxer said…
terima kasih akan info ini..semoga ini memberi manfaat kepada semua..:)..
.izzati liyana. said…
thanks for this reminder. setakat ni memang saya amalkan. semoga berkekalan hingga hujung nyawa. :)
AmirFX said…
Yepp.. KEnak sentiasa muhasabah sendiri sebelum masuk tido..
Hans said…
terima kasih buat entry nih
bertambah ilmu dan mengingatkan apa yg saya lupa
:-)
ILA HonEyBuNNy said…
terima kasih syaza kerana mengingatkan...;-)
bunbun said…
bismillah..


hehe nak komen ni :)

time kasih share! :DDD
d_LA said…
InsyaAllah..sm2 kita amalkan yer^^
iMBobo said…
thanks sbb ingtkan :)
Yumida said…
kata2 peringatan yg baik sesama kita agar kita x lalai n lupa pdNYA...good info SK...
sizuka[Izzati] said…
thanks sebab share~!
My Name is Mar said…
Syukran kerana mengingatkan..
Myra Jay said…
InsyaAllah, memang elok untuk amalan seharian kita...
zella y said…
trima kasih kerana mengingatkan...kdg2 kita terlupa ap yg kita patut ckp...
[sutera kasih] said…
@KEPADA SEMUA YANG KOMEN:

thanks sebab komen :)
sama2lah kita saling memperingati dan berubah ke arah kebaikan..
iPai said…
zikir2 ni kene biasakan sebut, kalau tak nanti sebut benda tak patut .. sama2 laa amalkan ...

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …