Skip to main content

Hapuskan Dendam, Bersihkan Hati, Luruskan Niat

Hallu my readers? Kepada yang berpuasa tu, ada bangkit bersahur tak? Jangan malas bangun sahur tau. Banyak kelebihan bangun sahur. Salah satunya dapat membezakan antara puasa orang Islam dengan bukan Islam. Ermm, disebabkan ni bulan puasa, kepada geng seangkatan yang suka tido lewat tu, jom kita didik diri tido awal hehe. Alhamdulillah dapat jugak mata ni tido awal. Yala kan nak bangun sahur lepas tu tunggu Subuh sekali. Lepas tu, tak boleh nak tido dah. Jadi kita online lah hehe.

Maaflah tiga hari lepas saya tak lawat korang semua. Thanks kepada yang merindui kehadiran diri ini, cewahhhh hehe. Saya tak pergi pun event yang saya announce minggu lepas. Jadi, saya tak tau suasananya macam mana. Dengar dari cerita kawan-kawan yang pergi saja. Nak tau tak apa saya buat tiga hari yang lepas? Ehhh tak lah, saya tak buat entri draft di Microsoft Words. Saya tak reti nak buat hehe. Pernah jugak nak try tips blogging yang Kak Zie ajar tu, tapi saya blurrr tiada idea. Buka Microsoft Words je, saya blurrr hehe. Bestnya banyak idea macam Kak Zie.

Errr, hari yang lepas-lepas, saya buang masa main game, baca buku, edit gambar wallpaper dan tengok TV hehe. Jangan ditiru aksi buang masa macam saya tu. Tak baek untuk kesihatan hehe. So lepas ni banyaklah gambar wallpaper yang akan saya publish, korang boleh ambil, free saja sebab tak lawa tapi bolehlah hehe. Korang klik saja gambar di atas tu kalau sudi nak simpan, tak perlu right click. Paling saya excited nak kongsi, review buku Syahadah Gadis Ateis. Memang terbaeklah buku tu. Tak pernah lagi saya baca buku sesantai tu yang berkongsi ilmu Tauhid, Syariah dan Kitab-kitab Allah. Saya siap buat nota lagi kat buku tu supaya mudah nak ingat bahagian yang membincangkan isu-isu penting beserta bukti. Nanti saya share di entri yang lain, okey? Buku dalam mihrab cinta pun tak sentuh lagi hehe.

Patutlah orang gian main game Angry Bird, sebab menggeramkan haha. Rasa macam nak picit-picit saja burung-burung itu sebab tak pecahkan si nyot nyot tu kahkahkah. Siapa yang tak pernah cuba lagi tu, cubalah main game Angry Bird. Siapa yang frust-frust tu, layan Angry Bird tu hehe. Okeylah, we cut-cut the story, sebab kalau panjang sangat, korang mesti boring nak baca hiksss. Saya nak pergi beraya di blog-blog korang dulu yerr sebab ada yang menunggu kedatangan saya, terutamanya cik MerahituJambu, iLaHoneyBunny, Izzati Liyana dan sewaktu dengannya hihi (^___^)

*KATA HATI: Marathon blogwalking bermula hari ini hehe.

Comments

Freaky said…
x pernah main angry birds.. huhu =_=
aimie amalina said…
weee
patotla sonyaaaaap jo..heeee
camat pose akak!
Syuxer said…
syuk ada je nak bersahur neh..:)..

bagus isi masa lapang dengan baca buku hehe..boleh jana otak..kot2 boleh wat entri dari situ heheh
selamat berpuasa deng...=]apa nak dipolah kitak ritok?
~AmyLiana8886~ said…
orang lain dah 2 hari puasa tp amy blm lagik..huhuhu..wah rajinnya online bangun sahur..papepun selamat berpuasa shaza..
iPai said…
wah2 .. dah kembali dah dia ... heheh .. selamat kembali ..

saya nakal ke ?? hehehe
J.Syazwana said…
nasib baik dah abes main angry bird tuh kalau tak gian jugak. hahaha
Myra Jay said…
Myra pun tak reti gak buat entry siap2 kat Word, jadi 'no idea'..hehehe

Angry bird memang best, kadang kalau tak hapus je 'bak' tu, lg bertambah geram :)
merahitujambu said…
salam ramadhan...dh pkr nk buka apa ke rini?heee...
Dea said…
hehe..mek xkalak ponteng sahur mun d umah, mun d hostel, stakat minum aek jak dh cukup.. len sa sahur d umah ngn sorg2 kt hostel nun.. hehe

kdg2 pas subuh, tido truss!!.. kekeke
.izzati liyana. said…
eh, nama saya ade kat situ. hehe. time kasih kerana sudi datang.

bagusnya baca buku-buku mcm tu. ada jugak faedah yg boleh dapat. dari saya ni. buang masa je. apa pon tak dapat. huhu.
angry bird sgt menyakitkan...
hehehe...
TK said…
haha! best gak main angry bird.
ILA HonEyBuNNy said…
hehe...

syaza gila main angry bird jugak eh? sama la ila...hehe..

bila maian game tu..sampai xtido malam...hahha...

yeahh..jom marathon sesama..;-)
bunbun said…
nak pose mmg hari2 bgun sahur. tak pena tinggal hihihi.


betul ke best angry bird tu? takut nk main sbb takot addicted HAHAHAHH
[sutera kasih] said…
@Freaky:
try lah main, best :)
[sutera kasih] said…
@Syuxer:
Insya'Allah..kalau baca buku, boleh dpt ilham & idea macam2 hehe
[sutera kasih] said…
@ciK LyndaWawa igUana:
selamat berpuasa juak deng :)
kerja kmk ritok marathon blogwalking hehe
[sutera kasih] said…
@~AmyLiana8886~:
hehe tu je ada masa nak online dear :)
amy bendera jipun ke? :P
[sutera kasih] said…
@iPai:
selamat kembali ekkk hehe

siapa?????haha
[sutera kasih] said…
@J.Syazwana:
wahhh awk dh abis main?sy level 5 pun tak lepas lg hehe geram2
[sutera kasih] said…
@Myra Jay:
tu la pasal, jd no idea kan hehe

ohh 'bak' ekk nama bnda tu?hehe bikin geramla main bnda tu kak
[sutera kasih] said…
@merahitujambu:
hari ni buka puasa nasi goreng ngeee...xblh mkn byk, nnti tak larat terawih :P
[sutera kasih] said…
@Dea:
aok2, mun d hostel, kdg2 mls bgn makan..mnum ayek n mkn kurma jak hehe

mun d rmh, ney apat..ada knk ketok sorang2 haha
[sutera kasih] said…
@.izzati liyana.:
xpa, ambil masa..nnti awk minat jgk baca buku2 camtu..hehe
[sutera kasih] said…
@TK:
hehe aahhh..best jgk baling2 burung tu
[sutera kasih] said…
@ILA HonEyBuNNy:
gila masa takda internet je ila hehe

xnk main dulu nnti tak tido mlm mcm ila pulakk :P
[sutera kasih] said…
@bunbun:
hehe betul2..

best sgt..jgnlah main nnti addicted :P
Yumida said…
haha..semlm bok main angry bird..rupa2nya..ada binatang plg cute di dunia juak lam game ya..terkesima..
shandye. said…
saya baca buku versi pdf yg saya download je. sekarang tgh gila baca semula novel-novel chuck palahniuk.

terbaik!!!!
[sutera kasih] said…
@Yumida:
ktk bok main ka?best sik?geram ohhh ngga binatang paling cute di duni aya..rasa nk dibom haha
[sutera kasih] said…
@shandye.:
sy malas nk download2..lagipun sy tak suka baca bahan bacaan kt skrin laptop..sy lbih suka hardcopy punya sbb dpt pegang2 hehe..sbb tu mak slalu bebel sbb sy suka buang duit beli buku, pdhl baca sekali je hehe

novel chuck palahniuk?
best ekk?
iPai said…
ntah sapa ntah .. kera belakang rumah kot ... heheheheh ...

buat2 tak tau plak dia .. uhuh
Nurnajwa said…
Ohoho, cpt2 la buat review ye ;)

*boleh beli nnti^^*
[sutera kasih] said…
@iPai:
hahahah kera la tu kot :P
[sutera kasih] said…
@Nurnajwa:
okey2, dlm minggu depan la Insya'Allah sis buat review k?
sbb tak habis baca lg hehe

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …