Skip to main content

Renungan: Kasih Sayang antara kita dengan...

"Hai manusia, sesungguhnya Kami menjadikan kamu dari seorang laki-laki dan wanita, dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya saling mengenal. Sesungguhnya orang mulia di antara kamu di sisi Allah adalah orang yang paling bertakwa. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui Lagi Maha Mengenal." - Surah Al-Hujuraat [49]:13
Kasih sayang itu titi
Kasih sayang penghubung hati
Kasih sayang itu tali
Kasih sayang pengikat diri

Dari kasih timbul simpati
Dengan sayang ada persaudaraan
Kerana kasih ingin berbakti
Saling sayang ma'af mema'afkan

Kasih sayang itu baja
Kasih sayang penyubur jiwa
Kasih sayang itu penawar
Penguat cinta penghapus duka

Kasih manusia sering bermusim
Sayang manusia tiada abadi
Kasih TUHAN tiada bertepi
Sayang TUHAN janji-NYA pasti

Tanpa kasih sayang TUHAN
Tiada simpati tiada persaudaraan
Tanpa kasih sayang TUHAN
Tiada bakti tiada kema'afan

Kasih sayang pada semua
Kasih sayang sesama kita
Kasih sayang oooo dunia
Moga selamat di Akhirat sana
Lirik Lagu Kasih Sayang (Raihan)
.....Seorang playboy bertukar menjadi seorang yang setia kerana kehendak-Nya. Seorang playboy diuji oleh Allah untuk menghapus dosa-dosanya. Jika selama ini dia menguji hati gadis-gadis yang dipermainkannya, kini hidupnya sarat dengan ujian Allah yang Maha Berkuasa. Allah menjadikan sesuatu pasti ada hikmahnya. Dipinjamkan oleh-Nya intan permata namun bisa ditarik bila-bila yang dikehendaki-Nya...read more at: iLuvislam.com
*KATA HATI: Selamat pagi Jumaat yang penuh barakah my readers, semoga kita sentiasa dihindarkan daripada perkara maksiat dan hati mudah lembut untuk menerima sebarang teguran serta nasihat berguna, Insya'Allah..amin ya rabb.

Comments

abghani said…
jika kita kasih kpd yg maha esa sudah semestinya allah juga kasih kpd kita.
salam kasih syg dr saya...

http://shilagyla.blogspot.com/2011/07/harapan-ramadhan-2011.html
sarah mohamad said…
salam jumaat kepada syaza jugak! hehe
Amni said…
ada kawan kakak ipar mek, nya salu berharap nya dapat laki yang soleh, rajin ke suro segala... tapi, lastnya dapat laki yang kuat merokok, pakey loa jin bisak, rambut panjang sebagai jodohnya... masya allah... Allah lebih tauk sapa yang terbaik untuk kita kan? dan lepas kawen, sapa sangka laki ya boleh berubah... even nya pun sik sangka... laki ya jadi sebaik-baik lelaki yang pernah nya jumpa.. wahhhh.... allah yang pegang hati kita kan...=)
wahida said…
salam jumaat dear....

kasih pada Allah semestinya abadi...
Khairul Antasha said…
lirik lagu ya penuh makna..
Bui Junaidi said…
insyaallah..semoga kasih syg antara kita semua berpanjangan biarpun sekadar di alam maya owh..*_*
Acik said…
Salam Jumaat
semoga kita dirahmatiNya
iPai said…
salam .. selamat hari jumaat juga .. teringat lagu tuh dulu .. sedap ..

selamat menyambut ramadhan ye cik syaza !!
ILA HonEyBuNNy said…
semuanya dengan kekuasaan Allah kan..

setiap org mampu berubah jika dia beruasaha untuk merubah dirinya...

ila nak baca kisah tu kejap la..

cnth ada kwn ila..dia nakal...selalu jugak permainkn hati perempuan n mcm2 la dia buat2...last2 skrg dah berubah bila bertemu jdoh dgn seorg ustzah...Allah beri peluang kedua untuknya..
yatie Awang said…
InsyaAllah, sama2 kita jauhi maksiat
merahitujambu said…
kasih sayang dengan yang ESA selama=lamanya
aimie amalina said…
huuuuu~
penuh kasih sayang entri ni=))
insyaAllah
>_______<
Zura said…
semua atas kehendak allah jua...
Afiqa Dayana said…
Aminnn .
Allah Maha Berkuasa :)
selamat hari jumaat dear..=]
Abang Stalker said…
Amin..semoga kita terhindar dr maksiat.kasih syg sesama kita perlu ada tp x melampaui batas seorg islam.
Yumida said…
kasih syg ptg dlm hub sesama mnsia....but ksh syg utk Allah adalah utk selamanya...
[sutera kasih] said…
@abghani:
Insya'Allah..janjiNYA pasti :)
[sutera kasih] said…
@norshila ibrahim:
salam kasih sayang kembali dr sy :)
[sutera kasih] said…
@sarah mohamad:
thanks sarah :)
sori lmbat o9 huhu
[sutera kasih] said…
@Amni:
jodoh ya rahsia Tuhan..setiap apa yg Nya tetapkan utk kita pasti ada hikmahnya kelak..so kita jgn cepat melatah mun lom jmpa jodoh yg sesuai hehe
[sutera kasih] said…
@wahida:
Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :)
[sutera kasih] said…
@Khairul Antasha:
best lagu ya..lagu nasyid lamak dolok hehe
[sutera kasih] said…
@Bui Junaidi:
Insya'Allah..semoga berkekalan kak bui ohh..kelak mok jmpa ktk semua mun ada peluang :)
[sutera kasih] said…
@Acik:
Amin ya rabb, semoga Allah sentiasa merahmati kita, acik :)
[sutera kasih] said…
@iPai:
selamat menyambut ramadhan jgk ipai :)
[sutera kasih] said…
@ILA HonEyBuNNy:
betul..semuanya dgn kuasaNYA, apa pun blh terjadi..

org jahat blh berubah jd org baik, org baik blh berubah jd org jahat..

yang pasti, setiap perbuatan kita pasti ada ganjarannya..
[sutera kasih] said…
@yatie Awang:
doakan adik2 semua kak :)
[sutera kasih] said…
@merahitujambu:
betul tu dear..kasih sayangNYA selama-lamanya
[sutera kasih] said…
@Afiqa Dayana:
Amin ya rabb..
Allahuakbar :)
[sutera kasih] said…
@Abang Stalker:
Amin ya rabbal 'alamain..
semoga kita terhindar dr segala maksiat..
[sutera kasih] said…
@Yumida:
Kasih sayang itu indah :)

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …