Skip to main content

7 things you must know about HER...

[klik banner utk direct ke blog DEA]
Salam pagi isnin my readers :)
Takmau takmau takmau Monday Blues awal pagi yaaa semua my readers hehe. Pagi-pagi ni kita bersantai-santai saja dulu, okey? Saya nak jawab tag dari my dear Dea, thanks dear sebab bagi award dan tag ni. Hani punya kerja lah ni tag Dea hehe. Jom baca!!
7 PERKARA YANG ORANG BELUM TAHU TENTANG DIRI KITA
  • Asal awak dari mana? Saya orang Johor, Singapura. Okey tipu tapi benar haha. Semenjak dua menjak ni ada beberapa orang blogger yang tanya saya ni orang mana? Thanks sebab tanya. Saya dah bagitau di darlinks About Me hehe. Saya orang Malaysia. Saya lahir di Kuching, membesar di Papar. Mak saya orang Sarawak dan bapak saya orang Sabah. So kalau ada blogger yang asal Sabah Sarawak tu, speaking saja dialek tempatan, saya faham hehe.
  • Siapa nama awak? Just call me Syaza atau Yann. Nama sebenar saya bukan Sutera Kasih. Itu 'nickname' dan nama blog sahaja hehe. Harap jangan ada yang keliru. Di facebook pun ramai jugak keliru dan tertanya-tanya. Sebab facebook Sutera Kasih yang ada di friend list tu bukan saya, itu my cousin, Gadis Nikon si Amy. Saya dah explain jugak kat FB, fuhhhh hehe.
  • Awak student atau worker? Saya seorang penganggur bertanam anggur yang amat berjaya buat masa ini.
  • Rumah awak di mana? Belakang rumah saya ada sungai. Belakang kampung saya ada pantai. Aman dan damai dari kesesakan kota hehe.
  • Awak suka makan/minum apa? Saya suka makan buras,ais jagung susu, koktel dan masakan mak saya.
  • Negara mana awak teringin nak pergi? Saya teringin nak pergi ke negara sebelah Arab. Tapi belum ada peluang. So untuk mengurangkan rasa keterujaan nak ke sana, saya baca blog budak malaysia yang study di sana ahaksss.
  • Awak suka cerita apa? Saya suka cerita fairytale. HAHA kantoi
*KATA HATI: Apa lagi yang awak nak tau pasal saya? Just drop your comment, okey? hehe 
Okey tak background baru blog ni? Kalau tak okey, let me know, please?
-Cara semak senaraihitam PTPTN
-Jom 'exchange link' !

Comments

nak tanam anggur juga la lps graduate nnti.
Redbloodsnow said…
Rajin ktk jawap tag. mun kmk ka..kimslm jak. HEHE :P
yatie Awang said…
ooo...orang sabah sarawak ye, jauhnya dr kakakkan, tapi dialam maya tak terasa pun kan? macam duk sebelah je
AmirFX said…
KMk keliru ngn blogger sorang juak yang pakei nama Sutera Kasih... KMk ingt ktk adiknya...
Hans said…
yeah
Buras yang macam lemang tu
I know it
hahahah
Acik said…
I laik d shooting stars. Cantik!

Saya ada mention u sikit kat blog sebabnya ... boleh agak tak? :)
as salam..
oo..urang sarawak bha~
dah tahu serba sikit pasal yann. hehe.erk. fairytale. dah nak sampai penamat. hehe. baru jer tadi baca yang isi terbaru.

habis la kena belasah dengan hades.
haha~
terima kasih ziarah blog pakcik

;)

p/s: background ok. macam tengok langit pula. ada bintang-bintang. huhu

by : fadzli-rt
cik sakdi said…
hehe buras tu ape?? carik kat google image kuar gambar orang putih je. hehe
iPai said…
owh syaza ek .. hehe .. sori tak cek betul2 .. lepas ni akan cuba ingat nama syaza ...
iPai said…
baru habis beljar ke ? amik course apa ye ?


hamboi .. suka baca blog budak malaysia ye .. hehe .. suka juga jenis2 macam tuh ... heheh
Khairul Antasha said…
borneo lah tok..hehehe
[sutera kasih] said…
@Ariffin Khomeini: tanamlah, nanti bagi saya :D
[sutera kasih] said…
@Redbloodsnow: hehe kmk kdg2 ngga jenis tag juak kak..lagikpun kmk free, thats why ada masa nak jawab :)
[sutera kasih] said…
@yatie Awang: yup kak..jauh dari mata kasar tapi dekat di alam maya :)
[sutera kasih] said…
@AmirFX: yaka?siapa ya?boleh bekenalan kelak hehe
[sutera kasih] said…
@Hans:
yeahhhhhh
betul la tu hans !!!
i'm loving it hehe
[sutera kasih] said…
@Acik:
thanks acik !! u shoot the stars & being the 1000 !!hehe

yaka?wahhh thanks yeaa...kejap lagi sy singgah :)
[sutera kasih] said…
@Подтверждаю:
salam fadzli :)
iya bahhh hehe
fairytale kan best, blh berangan2 haha

you're welcome pakcik :P

oke ekk?hehe tak rasa mcm nk tido ke?hihi
[sutera kasih] said…
@cik sakdi: hehe cuba klik buras yg sy dh higlight tu, sy dh pernah gtau buras tu apa d previous entry hehe
[sutera kasih] said…
@iPai: yup saya hehe
cuba2lah ingat, sebab ramai jgk syaza kat malaysia ni hehe

yup..nak kata baru, tak jgklah..baru hbis taun lepas..course communication

bkn blog dia sorang, byk lagi blog student malaysia yg study di over the sea yg sy suka singgah :P
shandye. said…
jgn lupa harvest anggur tuh. nnt withered plak... rugi je. hahaha...

nnt i bagi u hadiah biri2 byk2 eh? ngee...
shandye. said…
jgn lupa harvest anggur tuh. nnt withered plak... rugi je. hahaha...

nnt i bagi u hadiah biri2 byk2 eh? ngee...
ILA HonEyBuNNy said…
ila suka panggil syaza sutera kan..hehe

sebab dah terbiasa panggil sutera....sutera marah x?heheh
[sutera kasih] said…
@shandye.:
farmville la pulakkk kan haha
okey2, nnti hadiahkan saya biri2 & pokok buah durian byk2 ekkk :P
[sutera kasih] said…
@ILA HonEyBuNNy:
ehh takpa la ila..nk panggil sutera pun takpa hehe
dh biasa jgk kena panggil sutera kat blog ni..
cuma nk perbetulkan kekeliruan di facebook ngeee :P
Dea said…
urangg sabah bahh duhall..hehe..:P
[sutera kasih] said…
@Dea:
aoklahh hehe :P
campo2 bah kedak ABC haha
hani apandi said…
buras itu apa? sy tak tau.hahaha.
ktk mesti mok jd princess gik kcik2 lok nak? ya ktk lun fairytale.hehe
[sutera kasih] said…
@hani apandi:
buras ya...........klik lah link nun, udah kmk cerita dolok hehe

haha sikdalah..kmk suka bah ngga princess2 tok..kui2
iPai said…
owh ramai lagi ek ... nanti pergi sana jalan2 .. heheh
[sutera kasih] said…
@iPai:
ramai hehe..jln2 saja

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …