Skip to main content

saya tak suka panggilan 'HANGIT'!!!


KENAPA SAYA TAK SUKA PANGGILAN 'HANGIT'?
Saya cukup rasa menyampah, benci, geram, rasa nak terajang oppss tak sopan okey tukar, rasa nak geletek pinggang orang, nak tampar okey tak baik, tukar lagi, nak teriak dan marah² supaya orang yang telefon tu tak BIKIN PANAS!!!Kalau nak bergurau senda bermanja sekalipun, biarlah bertempat. bagi salam dulu ka atau bagitaulah yang kau nak kenakan aku..uwarghhhhh geram ni geram geram :D

Eh, jangan salah faham, saya bukan nak cerita pasal Panggilan Hangit dari HotFM tu (dengar² page Facebook & Twitter HotFM kena hack, betul ke?), takda kaitan hehe jangan ada yang berani² buat camtu kat saya, confirm putus kawan seminit hua². Saya jenis tak suka 'bergayut' dan paling tak suka jawab telefon. Jangan tanya kenapa, dah memang saya tak suka, bluwekkkk!! :P

Situasi 1
Pemanggil: Hello, selamat pagi cik. Saya wakil dari pihak bank **** nak maklumkan bahawa cik telah diisytiharkan muflis.

Saya: Hahh??bila masa pulak saya berhutang dengan bank awak? *sambil tengok semula skrin telefon nak pastikan lagi nombor yang dial tu, tapi nombor tu  bukannya kepala 013,016,014,012,017,019,010 atau nombor pejabat/rumah, mestilah cuakkan?*

(dah la masa tu saya tengah tunggu giliran interview, macam² dalam fikiran saya masa tu, teringat hutang pendahuluan PT yang tak bayar lagi oppss kantoi, teringat yang saya baru daftar paypal, ehh takkan effect kot?)

Pemanggil: Oiii aku lah ni..

Saya: Cisss $%^&*%$ (-_-')

Situasi 2
Pemanggil: Assalamualaikum, selamat pagi. Ni cik syaza ke?

Saya: Yaa saya, siapa ni?

Pemanggil: Kami dari syarikat *****, ingin maklumkan kepada cik bahawa permohonan yang cik Syaza hantar hari tu, kami terima dah..

Saya: Permohonan apa?Siapa ni?

(okey, saya memang selalu curiga kalau dapat panggilan camni, bukan apa, fobia kot dikenakan lagi huhh)

Pemanggil: *sambil ketawa* hahaha aku lah ni syaza..aku mau tanya  ko something blablablabla

Kalau kamu, BENGANG tak dapat panggilan 'hangit' camni?nak² lagi kalau awal pagi. tambahan pulak sekarang ni tengah tunggu mana² panggilan untuk tawaran pekerjaan, maklumlah penganggur terhormat. Golongan² yang suka bergurau senda buat panggilan ni, bawa²lah bertaubat yeaa jangan bergurau senda dengan hal² yang serius or sensitif..jangan pulak cakap 'ehh, minah ni serius sangat, takkan bergurau sikit pun tak boleh'..ada saya cakap tak boleh?bergurau ada tempatnya..kalau terkena kat batang hidung sendiri, jangan cakap saya tak pernah remind ekk..hehe

*KATA HATI: macam fobia dah aku nak angkat telefon haha ngekss!!Erkkk tak tau lah apa motif gambar Bruno Mars tu kat atas hakhakhak

Comments

Dea said…
haha.. teringin jwk mk knk pnggiln hangit tok..:P
Anisa Hang Tuah said…
dah lame tak dgr radio
huhuhu
cik anum said…
HAHAHAHA,
sy pon bengang kalau kena
panggilan cmni..memang cuak la rase.
haha
eyana ~_* said…
makanya sy terpaksa berfikir berkali2 sblm angkat call dr numb yg x d kenali..nang,kmk pn sik suka bha camya..
Amni said…
kamek baruk nak molah entri pasal panggilan hangit pagi tok tek... hahahahaha....
Ain Zulaikha said…
hahahhaa boleh jadi bunuh diri kalau selalu dapat macam ni...
[sutera kasih] said…
@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫: ko pun tak suka kan ceroi..rasa tergugur jantung kan
[sutera kasih] said…
@Dea: aikkk ktk teringin ka?mari tok number ktk, kmk ngenak ktk haha
[sutera kasih] said…
@Anisa Hang Tuah: saya pun lama tak dgr radio since tak dok hostel huhu
[sutera kasih] said…
@cik anum: bengang plus rasa nak bagi penampo kat org yg telefon tu haha cuak sampai pucat haha
[sutera kasih] said…
@Amni: benaka?polah jak, kelak kmk baca sambil melepas geram rah entri ktk juak haha
[sutera kasih] said…
@eyana ~_*: kmk mun nk angkat fon, bepikir seribu kali nk angkat, mun sik angkat kelak, takut hal penting.contoh, dak UMS kol duak kali dh ria, tp kmk sik perasan..kwn mek madah duhal sidak kol nk tanya kita dh kerja ka belom haha
[sutera kasih] said…
@Ain Zulaikha: hehehe terjun bangunan kan, geram2
hadapilah dengan tenang... koh koh
Redbloodsnow said…
ishh...mun kmk menyirap terus darah mek. for sure kwn mek yg kenak maki mek cukup²..hahahahaha
hans said…
hahahaha
macam den
ikut mood kut
kalau mood xbaik memang malanglah nasib pemanggil tu

Review Filem Kongsi
De'din said…
woa,, best woo kenakan owg mcm ni,,
tpi bila kena diri sendiri lgi lah best
keh keh keh
[sutera kasih] said…
@Zie: mun sakit ati, letak jak terus hehe geram ati jak owhh kak
[sutera kasih] said…
@LinE PuTih LiNe HiTaM: hadapilah dgn senyuman la ekk hehe
[sutera kasih] said…
@De'din: kenakan org, best lah, tapi kalo tekena kat diri sendiri, perghhh lagi mantap hehe
[sutera kasih] said…
@hanis_narnia: tau xpe, kalo masa tu mood tak okey, nasiblahh hehe
deAnza-wAnda said…
x ske gak.. da byk kali kene..hampesss...!!
[sutera kasih] said…
@deAnza-wAnda: sy pun xsuka..geram tau huhu
nabila faryzza said…
laa, ingatkan awak terkena panggilan hangit hotfm tuu. haha
[sutera kasih] said…
@Dea: aikk teringin???hehe tok kmk ngenak ktk!
[sutera kasih] said…
@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫: menyampahkan huhu

(dua kali komen ni keluar, dua kali jgk la reply, blogspot lah ni punya pasal huhu)
[sutera kasih] said…
@Anisa Hang Tuah: saya pun sama..since dh menganngur kt rmh, radio pun tak dgr dh..tv jekk over hehe
[sutera kasih] said…
@cik anum: bengang campor marah rasa nk bagi penampo hehe
[sutera kasih] said…
@eyana ~_*: jgn angkat number yg sik dikenal, tp takut ada hal penting kan..susah2
bujang dulu pernahlah terkena...

tapi sekrg tak..suami ada..bank tel suruh masuk insuran..menyampah!!!
[sutera kasih] said…
@Isteri @ Ibu Cute: masa bujang mcm saya ni lah selalu kena kan kak..nk kawenlah hehehe :P
Zura said…
kalau kena kan org bestlah..tp sndiri terkena xbest..
[sutera kasih] said…
@Zura: betul tu kak..bengang je kalo diri terkena huhu

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …