Skip to main content

.celik mata.buta hati.buta mata.celik hati.

sumber gambar: Google

orang yang celik penglihatan tapi buta hatinya
orang yang cacat penglihatan tapi celik hatinya
orang yang celik penglihatan tapi hatinya juga celik
orang yang cacat penglihatan tapi hatinya juga cacat

orang yang celik penglihatan tapi tidak tahu membaca Al-Quran
orang yang cacat penglihatan tapi mampu membaca Al-Quran
orang yang celik penglihatan tapi tahu membaca Al-Quran
orang yang cacat penglihatan tapi tidak mampu mambaca Al-Quran

orang yang celik penglihatan tapi tidak mampu menghafal Al-Quran
orang yang cacat penglihatan tapi mampu menghafal Al-Quran
orang yang celik penglihatan tapi mampu menghafal Al-Quran
orang yang cacat penglihatan tapi tidak mampu menghafal Al-Quran

orang yang celik penglihatan tapi tidak mampu menunaikan solat lima waktu
orang yang cacat penglihatan tapi mampu menunaikan solat lima waktu
orang yang celik penglihatan tapi mampu menunaikan solat lima waktu
orang yang cacat penglihatan tapi tidak mampu menunaikan solat lima waktu

orang yang celik penglihatan tapi malas menimba ilmu
orang yang cacat penglihatan tapi rajin menimba ilmu
orang yang celik penglihatan tapi rajin menimba ilmu
orang yang cacat penglihatan tapi malas menimba ilmu


ANDA dalam kategori yang mana?
keputusan terletak di tangan masing-masing,
tepuk dada tanyalah iman :)



*KATA HATI: okey, saya emosi dan feeling tengok drama TV3: HANI hihi :') perghhh drama tu memang menyentuh perasaan, siapa tak tersentuh hatinya tu memang ada masalah hati kot hehe..mesej drama tu memang terbaekk, so hargailah dan syukurilah nikmat penglihatan, jangan sia-siakan okey? (^_^)


Comments

deAnza-wAnda said…
lOve this n3 dear... how r ya?? hope doin ok..
[sutera kasih] said…
@wanda: thanks dear..i'm fine, thanks :)
yg buta e2 mata.. yg celik itu hati..
lebih baik buta mata, dr buta hati..lallala
Redbloodsnow said…
kak zie dlm kategori ni ow owwww...tanyak kat dirik pun lok..haha :D
[sutera kasih] said…
@andi: hahh tau xpa hehe jadi??
[sutera kasih] said…
@sis zie: hehe okey2..tanyak la lok
[sutera kasih] said…
@strawberrylily76: salam kenal jugak :)
yayalya said…
huhuhu... bia ak saja yg tahu...
sedihkn cter Hani tu... hrmmm
[sutera kasih] said…
@yaya: biarlah rahsia...hehe
yup sedih citer tuu..tp skrg xsbr nk tggu asmara2!!!

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …