Skip to main content

.kenapa dia bukan jodohku?kenapa kau jodohku?.



Assalamualaikum dan salam sejahtera :)

hari ni saya nak kongsi something yang mungkin daripada sesetengah pihak menganggap nota ni sudah dibaca atau agak biasa dibaca. tapi tak apa, saya nak kongsi juga supaya kita sentiasa beringat dan LA TAHZAN :') Allah Taala Maha Mengetahui..DIA tahu apa yang terbaik buat kita.jadi jangan sesekali menyalahkan takdir. Jom kita baca semula nota ni dan renungkan KENAPA ALLAH TAALA TEMUKAN KITA DENGAN ORANG YANG SALAH SEBELUM KITA BERTEMU DENGAN ORANG YANG BETUL? (dari aspek jodoh)

1.memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2.memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3.memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4.memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5.memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6.memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7.memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8.memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9.memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

10.supaya kita belajar untuk menjadi seorang yang TABAH dan SABAR.

11.sebab supaya kita sedar bahawa dalam hidup kita bukan kita yang menentu segalanya, tetapi ALLAH TAALA.

12.sebab supaya kita TIDAK LUPA diri.



*KATA HATI: maaf...tiada entri hasil otak saya untuk hari ini..sebab saya tak happy hmm..saya pinjam nota ni dari blog DUNIA CINTA KITA. tolong happy kan saya :')

your very truly, YANN.

Comments

izaLis™ said…
knapa cik syaza ni x happy? huhu
ztie said…
Kmk setuju. Bertemu dgn org salah supaya kita dapat menilai baik buruk org kelak dan lebih menghargai pasangan di masa hadapan selain membaiki kelemahan dikpun :D
knpa x hpy..mest ada sbb x hpy kn??

pasal cinta kah?? pasal alam skliling kah??

jgn d fkr..**sigh.. @_@
@izza: haha..sebab hari2 hujan..simen di luar pun ndak kering :P
@ztie: yup..betul tu..di mulut kita mampu bekata mcm ya, tp kdg2 di hati?fuhhh...hehe
@Cik breakfast a.k.a kau dan puteramu: sebab ko ndak blnja aku coklat dr labuannnnnnnn !!! harus difikir terusss haha
ahhhhhhh....bgayakk mu sana bah!! nt la aq blnja mkn gulak2 ah... br mudd kmbli ceriaa ^^


ui,makaceh tuto tu..nt aq tgk ahh
zmanja said…
kita dipertemukan dgn org yg salah...sbb ALLAH nak kite bersyukur atas pemberian NYA dan tidak lupa pada NYA.
Redbloodsnow said…
memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA <<--- Setuju gilak² mek dgn part tok :)


nice entry ^_^
[sutera kasih] said…
@andi: ko la begayak sana hehe

bah paleknya..rjin2 carikk tuto kalo mau chantekkk :P
[sutera kasih] said…
@zmanja: yup betul tu...belajar erti bersyukur
[sutera kasih] said…
@sis zie: hehe..really nice kan..renung2kan & slmt beramal :P
jgn laa x happy .. happy laa .. ala , biase laa tu .. dah jodoh name nye.. huhhuhu.. gelak laa ! hehehe :)
[sutera kasih] said…
@atien: hehe bkn sedih pasal jodoh la dekk

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …