Skip to main content

♡ Long Floral Dress : lelaki dialu-alukan membacanya ♡

Selamat pagi semua..al-kisah entry untuk kali ini saya nak kongsi pasal Long Floral Dress. Sebab tu lah para lelaki dialu-alukan membacanya sebab entry ni tiada kena mengena pun ngan fesyen kaum Adam hehe. Jangan marah nanti cepat tua (^__^). Ok sebenarnya tadi nak update pasal dating with family kemarin, tapi hati 'gelorat' nak bagitau pasal HARGA dress ni.

Dulu, masa semester akhir study, dalam tahun ni jugaklah, saya pernah order Long Floral Dress dalam blogshop online. Tapi tak ingat dah apa link blogshop tu huhu. Ok, masa tu saya belum pernah jumpa lagilah dress tu kat mana-mana kedai berdekatan sebab masa tu busy study then tiada masa nak keluar jalan-jalan. So dipendekkan cerita, saya belilah kat blogshop online saja. Harganya boleh tahan jugaklah : RM38 (dress) + RM9 (wang pos). So ianya sampai dengan selamat tapi tak dapat nak pakai dulu sebab al-maklumlah saya pendek haha. Kena tunggu pulang rumah minta tolong mak gunting mengikut ketinggian diri ini :P

Ok, ini contoh long floral dress yang saya beli tu..yang ini contoh saja ok. Tapi memang design sebijik macam tu lah cuma warna tak sama. Saya punya tu warna hitam, bunga2 kecik warna merah. Saya malas nak bangun pegi buka almari & ambik gambo dress tu :D

credited: Mr.Google

Ok yang ni point penting dan kemuncak entry kali ini. Tadi masa keluar dating with family, after lunch, cuci mata kat kedai baju..Hahhhh mata saya agak tertonjol sebab melihat harga dress macam yang saya beli (cuma tak sama warna & coraklah), harganya lagi murah RM32.90..Perghh kecewa sakan saya dibuatnya. Bajet dah lari-lari anak nak beli sepasang lagi sebab dah beli inner T-shirt..huhu Sedih2. So ngam2 my cousin macam dah tangkap leleh dgn dress tu, saya belanjalah dia (tambah sikit jekk duit dia xcukup hihi)...sekali hadiah birthday girl lah sebab hari tu dia birthday dah janji nak bagi hadiah hihi saya menyelam sambil minum air :P



Bisikan Nurani : Thanks WANDA for this..really appreciate it :]
paling i suka entry pasal Tokek 1 dan Tokek 2..
sebab nak teasing my
member!!haha


sharing is caring is sweet
ONLY SUTERA,
Bookmark and Share

Comments

mau satu!!! hihihi .. bole ka sis??
deAnza-wAnda said…
hhee da teasing naty bgtaw me okeh... cantik la dress tuh... nakk jugak..
@AQ DAN PUTRA KU: hehe..dh try carik kt tmpt kmu ka?manatau lg murah..

@MENITI SENJA: belilah utk awek kmu :P
@WANDA: sy dh share link tu kt page FB blog & tag kwn saya tu tp dia lom o9 lg..kalo dia buka konfem ngamuk hahahaha

@HIRO: napa hihi?haha
hiro said…
sweet buat tgn gtu.
d mna tmpt tu?? c n d labuan?? mahal gila ... xmo la ..huhuuh .. sis bg free la yaa .. =)
Anna Boleyn said…
cantik lah dress tu alaa..tlg lah ingat balik apa link blogshop tu... woowoo..
_aReyOu_ said…
i ada 1. tp blm penah pakai. hee.. kazen2 tsyg belikn.. rm20 jew
@HIRO: owhh..begitu..

@ADPK: Di sini..bkn d lbuan hehe..aikk urg pun pokai ni haha

@ANNA BOLEYN: huhu dh lupa link blogshop tu wuwuwuw..try search kt blogshop jual dress korean..kt situ byk..

@AYU: iyaa..murah suda skrg ni dress..yg dress pindik lg la murah suda..tp liat juak jnis kain lah huhu
yan, kwn kaka ada pndai jait dress2 gni..
hihi..
@KAK WANI: banar wahhh kak???mana2??liat ada contohka??price???semangat jua ku ani haha
Redbloodsnow said…
mek x pandey key long dress kdk ya koh. ati teringin nk k. tp takut kdk papan pasya lak..hahaha
@SIS ZIE: aieee..knk sik pandey indh??aiiiieee try lahhh..dh la ktk tinggi, kurus gik ya..gik la chantekkk oiii hehe mun kmk pksa adjust gik kotan pendek gilak haha

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …