Skip to main content

[ Tutorial PHOTOSCAPE vol.1-intro ]

Salam semua (^__^)
Aku nak share kemahiranku yg tak seberapa ni
Dulu masa kuliah, kawan2 selalu tanya camna nak edit gambar2
Masa tu aku tiada masa nak explain & ajar dgn teliti
Memandangkan jenis aku ni tak berapa nak pandai mengajar
Sebab aku malu & sopan wakakaka *ok tipu*

Ok2 janganlah nak ejek sebab aku sekadar nak
Buat tutorial guna software PHOTOSCAPE jerrkk hehe
Sebab aku xreti nak guna Adobe Photoshop
Tapi ok jg PHOTOSCAPE even tak selawa Adobe Photoshop

Software ni agak mudah, ringkas dan pantas hehe
Tapi mungkin ada yg nak belajar jugakk kan software ni
Mungkin masih tercari2..mehhh aku ajar hihi
Mula2 kamu download dulu software Photoscape
DOWNLOAD PHOTOSCAPE FREE kat sini ok

lepas download tu install lah macam biasa ikut arahan
lepas dah install, kamu klik icon Photoscape tu
lepas tu tadaaaaaaa
|
|
|
|
V


Gambar tu sample jekkk ok..yg tu kt my skrin
Ok utk permulaan aku nak ajar benda simple jekkk dulu
Semua benda pun kena belajar dari basic dulu kan hehe
Kamu klik butang ‘Editor’
Lepas tu kamu akan dibawa ke
|
|
|
|
V


Dah jumpakan?
Kenalah ada gambar barulah dapat editkan?
Kamu pilihlah gambar mana kamu nak edit ok?
Lepas tu nanti kita continue lagi k hehe
See you in the next tutorial..tunggu tau (^___-)

*double-click gambar utk lebih jelas hihi*


sharing is caring is sweet
ONLY SUTERA,
Bookmark and Share

Comments

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …