Skip to main content

| ♡ PEMILIK CINTAKU setelah ALLAH & RASUL......kisah motivasi berguna ♡ |

Assalamualaikum & salam sejahtera semua :)
ada sesiapa pernah baca buku ni?
|
|
|
|
|
|
V
pertama kali saya dengar pasal buku ni
dari kawan baik ku si Zahra
dengan bersungguh2 dia ceritakan isi kandung buku ni
katanya BEST dan tersangat indah !!!

tanpa ku sangka time hari konvokesyen minggu lepas
Zahra hadiahkan aku buku ni
aku tanya di mana dia beli sebab bercadang nak belikan seseorang
then Zahra bagitau dia pesan ngan kakaknya di KL
katanya her cousin dah puas cari di KK tapi tak jumpa

sekali lagi aku rasa terharu mix nak nangis :')
dah la isi kandung buku ni sangat indah
dicampur lagi mendengar kesanggupan kawanku belikan
buku ini untuk aku...thanks a lot to you Zahra

Sebelum ni dah baca novel bertajuk Seindah Mawar Berduri
mesej ceritanya sangat2 indah..Ya Allah :')
kamu dah pernah baca tak?
watak Khazinatul Asrar segar dlm ingatan..

masa tu masih dlm sekolah menengah
dan nak dapatkan buku yg original pun susah
duit masa tu pun terhad..hehe
kitorg ramai2 copy novel tu semata2 nak menghayati cerita

[harap penulisnya halalkan ya huhu
bukan tujuan mencari keuntungan tapi niat sekadar
simpanan koleksi peribadi & tatapan hati org2 disayangi]

sehingga aku membaca buku yg bertajuk
PEMILIK HATI SETELAH ALLAH & RASUL
hasil karya indah oleh Fatimah Syarha Mohd Noordin
sekali lagi aku terkesima sebab penulis tu adalah
penulis novel Seindah Mawar Berduri..

[dlm hatiku berkata2..hasil karyanya sgt
menyentuh perasaan dan cukup memberi inspirasi & motivasi]


Setelah membacanya, rasa diri ini begitu hina & kerdil :')
andai saja aku mampu menjadi seperti watak utama dlm
buku itu iaitu Qani'ah...MasyaALLAH..
dia sangat2 menjaga dirinya..

tapi aku redha dgn segala ketentuan yg telah ditakdirkan olehNya
setiap manusia itu punya takdir & nasib yg berbeza
terpulang kepada diri manusia itu sendiri utk mengubah dirinya
setiap kesalahan yg pernah kita lakukan itu mampu mendidik
diri kita agar tidak mengulanginya dan berusaha menjadi yg terbaik

Syabas dan tahniah diucapkan kepada beliau :)
kerana berjaya menghasilkan sesuatu yg amat berguna
kepada para muslimin dan muslimah di luar sana...
Syukran Jazilan kpd sahabat baik ku Zahra kerana
menghadiahkan sesuatu yg amat bermakna (^___^)



psssttt....dapatkanlah buku Pemilik Cintaku Setelah Allah & Rasul
ini ok?hehe..sebab nak kamu rasa apa yg saya rasa setelah
membaca buku ini...(^___^)




sharing is caring is sweet
ONLY SUTERA,
Bookmark and Share

Comments

Yuni Aisyah said…
wah mcm best je..thanx for sharing...arinie jugak sy g dapatkan buku nie..hehe...
yuniaisyah: mmg sgt best :) benda yg best mesti dkongsi hehe..belilah cpt2 ekk

menitisenja: nk pinjam?boleh2........
:P
intan abidin said…
memang best buku ni saya da baca da shayu je hati baca buku ini mungkikah aku akan memiliki seorang suami sepertinya da mungkin aku dapat jadi istri sepertinya tapi aku akan usahakan insyaallah ... amin...
intan abidin said…
memang best buku ini saya da baca.shayu je hati baca ni banyak pengajar yang kita dapat dalam buku ini ....
[sutera kasih] said…
@intan abidin: yup..buku ni memang best kan..tersentuh hati bila baca, tipulah kalau siapa baca tak timbul rasa insaf and ingt dosa lalu huhu

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …