Skip to main content

= tahukah anda BURAS itu nyaman?? didedikasi khas buat penggemar BURAS!!=

tiba2 aku ngidam makanan bernama BURAS !!!
owh Zai..mana my BURAS???
korang penah makan buras x???
tau x buras tu apa???

hehe..sabar2..gelojoh betol kan :P
dulu masa kat hostel, kalau aku dgr jak kwnku si Zai
nak pulang kmpg..confirm aku pesan
"Zai, jangan lupa burasku yaaa" hehe

sebab buras banyak kat Tawau jak..
nak carikk kat sini susah huhu
lagipon buras yg mama si Zai buat sedap !!!
makan lagi dengan ikan bilis + tempe pedas tu
sekali dgn rendang2 ke..perghhhhh NYAMAN!!!

dulu masa kat asrama skolah menengah..
ada gak kwn2 dr Tawau selalu bawa tapi time tu
saya try macam xsedap pulakkk..hehe
bila dah makan time umur2 tua cketlahh
sedap pulak BURAS tuu!!!
kalah bubur McD hahaha

Tahukah Anda BURAS tu apa?
sedikit info berkaitan BURAS :

*dibungkus dengan daun (xsure daun apa)
*diperbuat daripada nasi sebenarnya tapi bukan pulut ekk
*rasanya lemak2 cket..ada santan kot hehe
*dimakan begitu sahaja pun sodap !!!
*tambah berbaloi2 kalau dimakan bersama yg tersayang :P


p/s: bila ingat BURAS..aku akan rindu kawan2ku kat hostel :')
especially Zai FiFFy Harmi Sue Amy Mek Nujmi Rin Fai






sharing is caring is sweet
ONLY SUTERA,
Bookmark and Share

Comments

nabilah_2908 said…
owh..buran ni..lebih kurang mcm makanan org johor la...tp namanya nasi ambang...

baru tahu pasal ni..thnks cz sudi berkongsi... :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
KEROPOK LEKOR
hehe yeke nabilah?
ada gak kwn yg tggl johor ckp ada sm mcm kt sana..hehe sedap kan :P
meniti senja..laaa 1st time ke?hehe
nsib bek aku gtau kan :P
itu bukan aku said…
rindu buras jugak
..

lepas pindah semenanjung tak dapat da nak makan.. kawan2 kat asrama
dulu slalu gak bawak..

btw, saya pindah ke http://www.liyanayusoff.com

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …