Skip to main content

Wanita cantik yang suka menangis

Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya
'Mengapa engkau menangis?'
'Kerana aku seorang wanita',
kata sang ibu kepadanya.

'Aku tidak mengerti', kata anak itu.
Ibunya hanya memeluknya dan berkata,
'Dan kau tak akan pernah mengerti'
Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya,
'Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?'
'Semua wanita menangis tanpa alasan',
hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi
seorang laki-laki dewasa,
tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.
Akhirnya ia menghubungi Tuhan,
dan ia bertanya, 'Tuhan,
mengapa wanita begitu mudah menangis?'
Allah s.w.t berfirman:
'Ketika Aku menciptakan seorang wanita,
ia diharuskan untuk menjadi
seorang yang istimewa,
'Aku membuat bahunya cukup
kuat untuk menopang dunia'
namun harus cukup lembut untuk
memberikan kenyamanan'
'Aku memberikannya kekuatan dari
dalam untuk mampu melahirkan
anak dan menerima penolakan yang
seringkali datang dari anak-anaknya'
'Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya
tetap tegar ketika orang lain menyerah,
mengasuh keluarganya dengan penderitaan
dankelelahan tanpa mengeluh'
'Aku memberinya kepekaan untuk mencintai
anak-anaknya dalam setiap keadaan,
bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya'
'Aku memberinya kekuatan untuk
mendukung suaminya dalam kegagalannya
dan melengkapi dengan tulang rusuk
suaminya untuk melindungi hatinya'
'Aku memberinya kebijaksanaan untuk
mengetahui bahwa seorang suami yang baik
takkan pernah menyakiti isterinya,
tetapi kadang menguji kekuatannya dan
ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu'
'Dan akhirnya, Aku memberinya air
mata untuk dititiskan.
Ini adalah khusus miliknya untuk
digunakan bilapun ia perlukan.'

'Kau tahu: Kecantikan seorang wanita bukanlah
dari pakaian yang dikenakannya,
susuk yang ia tampilkan,
atau bagaimana ia menyisir rambutnya.'
'Kecantikan seorang wanita harus dilihat
dari matanya, kerana itulah pintu hatinya
tempat dimana cinta itu ada.'
Buat kaum adam sekalian,
sedarilah bahawa kecantikan wanita yang azali..
bukan pada kecantikan luaran semata-mata..
Selami lah hati wanita mu..dan ingat lah....

Setiap Wanita itu Cantik :)

Comments

Popular posts from this blog

TIPS RUNCINGKAN DAGU DAN KURUSKAN PIPI DENGAN MUDAH

Bentuk-bentuk muka sumber: Google Image
PIPI DAN DAGU. Kedua-duanya saling berkaitan dan selalu menjadi masalah utama kepada wanita. Saya pun mengalaminya haha. Kita ni kan para wanita, memang paling pantang bila orang tegur bahagian pipi dan double chin iaitu bawah dagu kita. Betul tak? Jangan tipu jangan bohong. Biasalah, kita semua ni mahu sentiasa cantik dan indah di pandangan mata manusia lain terutamanya di mata orang yang kita sayang, lagi-lagi bagi yang sudah berkahwin mestilah nak sedapkan mata suami masing-masing. Kalau ada 'boyfriend belum sah taraf' (bukan suami sah) dah memandai tegur kau tu gemuk atau perut buncit atau pipi tembam dan sewaktu dengannya, janganlah kecil hati sangat. Maksudnya, dia belum dapat nak terima kau seadanya, kau suruh saja dia cari perempuan cantik sempurna yang boleh 'kenyangkan' mata dia haha. Rileks lah, ingat janji Allah Taala, setiap kita punya jodoh yang baik dan boleh terima kau seadanya. Oyeahhh ! Nak cerita pasal tips pipi …