Friday, March 02, 2012

MENASIHATI TIDAK BERMAKNA TERBAIK DI KALANGAN KAMU

sumber gambar: muslimdoktor.blogspot.com
Salam Jumaat,
Entri pasal cinta sahaja, bukan bermakna dia sedang jatuh cinta semata-mata, mungkin dia hanya mahu berkongsi sesuatu yang baik untuk kebaikan bersama-sama. Entri pasal keagamaan, bukan bermakna dia riak atau mahukan pujian semata-mata, memang tanggungjawab bersama untuk menyampaikan kebaikan walaupun satu ayat. Entri berbentuk teguran dan nasihat secara berhikmah, bukanlah bermakna dia yang terbaik dan soleh di antara kalangan kamu, kerna dia juga pernah melampaui batas melakukan dosa, menyedari kesilapannya dan tidak mahu ianya berlaku dan berulang pada saudara di sekelilingnya. Kalau kamu hanya mahu menerima teguran dan nasihat dari manusia yang sempurna sahaja, maka tiadalah pendakwah. Ikhlas atau tidak, siapa kita mahu tentukan keikhlasan orang? So, i love you !! *tiba-tiba*

Suka baca entri di bawah ni, silalah baca untuk renungan bersama. Sharing is Caring is Loving is Sweet !!
Ikhlas Bukan Pada Lafaz, Tapi Pada Hati

Anda sedang membaca artikel MENASIHATI TIDAK BERMAKNA TERBAIK DI KALANGAN KAMU dan link url bagi artikel ini adalah http://suterakasihyann.blogspot.com/2012/03/menasihati-tidak-bermakna-terbaik-di.html
Semoga artikel MENASIHATI TIDAK BERMAKNA TERBAIK DI KALANGAN KAMU ini dapat memberi manfaat untuk semua.

9 COMMENTS:

Cik Amni said...

nice one! =)

era kecik said...

yup, betul tu. dia hanya tak nak ianya terjadi lagi kat kita sebagaimana dia pernah mengalaminya :)

Anum said...

saya setuju

Eera Shera said...

sukanya entri ni..yela kalo nak tggu semua org smpurna, sape yg nak mengingatkan ye dak

wahida said...

betul tu...
setuju sgt2!!
ingat mengingati sesama kita mmg dituntut...

Kancil 8349 said...

terbaik...betul tu,,,semoga kita diberi petunjuk...

EyqaLuvender said...

betol2...
kalo org tu wat entry sengal2 pon tak bermakna org tu sengal kan?heeee~

Hanie Dew said...

Kaannnnn....tp mentaliti kita ni kalau org tu tegur cket mula ckap.elleh mcm la dia baik sgt.

Act kita bole tegur pasal sesuatu tu dgb byk cara kannn...

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

be positive ble orng dah tegur tu kan