Thursday, October 13, 2011

Mari bersengal bersama-sama


Nama aku Peah (bukan nama tipu). Aku lelaki, entahlah kenapa nama aku Peah. Padahal aku ni cukup hensem dah macam si Adnan Sempit tu cuma bezanya seluarnya ketat, kan? Seluar aku jenis seluar ala-ala pak polisi dalam Gerak Khas The Movie tu. Kenalkan yang pakcik tua ada misai melentik tu? Lebih kurang begitulah. Tak cukup hensem ka tu? Boleh suda ganti si Aaron Ajis dalam KL Gangster. Ehh, adaka dia dalam filem tu? Lantaklah.

Aku tinggal di sebuah kondomini mewah atas bukit terletak di perumahan Flat 3A. Hmm, apesal gelak? Tak pernah dengar kondomini ke? Aku pun tak pernah. Hari-hari aku mesti beli Nasi Lemak 2.0 belakang kondo aku, tujuan aku bukan nak sangat makan nasi lemak tu, bukan sedap pun. Aku saje nak cuci mata tengok awek cun jual Karipap Karipap Cinta. Kenapa aku tak beli karipap tu? Sebab orang kata, kalau makan karipap tu, bukannya boleh buat kita jatuh cinta pun, gedik je lebih awek jual karipap tu. Sekali aku Libas, tak pasal-pasal awek tu cium aku nanti.

Teringat dulu-dulu bedtime story nenek aku, menurut Hikayat Merong Mahawangsa, siapa suka main Congkak, mesti kena Buli. Apakah? Tak faham langsung. Nampak sangat nenek aku tu kehabisan idea nak dodoikan aku tido dulu kan? Hahh lagi satu, mak aku selalu pesan dulu masa pegi mengaji malam2, Jangan Pandang Belakang. Bukan sebab hantu ke apa, korang ni kan terbawak sangat pengaruh cite Hantu Kak Limah Balik Rumah tu. Sebab, supaya kami tak nampak yang mak tengah spy kitorang dari belakang. HAHA. Sengalkan? Sebab dulu-dulu, habis mengaji je mesti kitorang merayau ala-ala macam si Upin Ipin dalam movie Geng: Pengembaraan Bermula pegi dusun atok, nak curik rambutan hehe.

Okey, kekeringan idea dah ni wahai Jue dan Hanie. Bagus kamu dua la ganti tu si Yana sama Intan Ladyana dalam Bini Biniku Gangster tu. Macam sesuai pulak kamu. Sekali la si semutsengal yang kamu selalu sebut-sebut tu jadi Cicakman, nahhhhh fight la kamu di padang bola. HAHA. Nahhhh keyword Al-Hijab xtau mau buat apa suda, aku simpan jak la jadi jeruk pekasam haha. Sorilah kalau entri ni bidakkkkk orang Sabah bilang, okeybye!! HAHA.

sumber: Unknown!!!

Sebenarnya entri ni sekadar menyahut cabaran si Jue dan Hanie, kalau nak join sekali dengan kesengalan mereka berdua, klik Mari Bercerita !! :)

Anda sedang membaca artikel Mari bersengal bersama-sama dan link url bagi artikel ini adalah http://suterakasihyann.blogspot.com/2011/10/mari-bersengal-bersama-sama.html
Semoga artikel Mari bersengal bersama-sama ini dapat memberi manfaat untuk semua.

36 COMMENTS:

Eera Shera said...

haha..lawak la..

kreatif betoi..

EyqaLuvender said...

merepek btol tp kreatif!
thumbs up!

Uchi kay-f @hmad said...

bhahaha bah ko buat jugak iye bagusx2...

okeh bah klu ko!

pjg ko buat!

Freaky said...

hahaha sangat lol. habis semua cerita ada

Ezad Skytech said...

haha.....memang sengal la..tajuk movie semua diletak ni...heee~

tapi best je baca...(^^,)

Yumida said...

ndak la bidak...syiok baca ni

ciK LyndaWawa said...

huhu.....semoga berjaya..mek xda idea mok buat..

lagipun..kmk dah jarang online..=(

L@dyKichiMachiko said...

besttttttttt.....kreatif!

inovatif!

fantasticcc!

sengalatifff....

hahahaha...

Yatie Awang said...

semua movie ada, banyak betul movie kat kita kan hahahhaa

Bro ahmad said...

Semua keyword masuk hahaa bakal meletup ni XD..best citer ni

Bui Junaidi said...

kreatif aih..tergisin2 jak kmk baca..

Anum said...

hahhahahha
lawaknya

shiema sufian said...

wow. pandainye awak berkarya :D

Hanie_Dew said...

weeeee...kreatip kreatip. sengih sengih je aku baca. aku bygkan aku ngan jue gi lawan si semutsengal transform jadi cicakmen. hahaha..aku lastik je...

Hanie_Dew said...

sayang ko.mmuuaahh.tq

merahitujambu said...

macam2 laa awk ni syaza..kalau di layan sengalan si jue n hanie tu memang x habis..ahahha..gurau jee eh jue n hanie..=p

comelkan header tu..puji diri sendiri ni..=p

Jue said...

kreatif2..ada part yg ku sik expect ak kuar dr otak ko dear hahaha
lelah bc tek..sampei 2x bc tauk sik hahaha

nok ujung2 ya lucu..wp ke abisan idea tp nang cool jak ending nya haha

Salwa said...

Habis...sume cite dia masukkan.haha.

AmirFX said...

Haha.. Nang sengal... P kreatip lah ktk.. Jue ngn Hanie ya combine gik ngn ktk... Vavavoooommm.. Kompom meletop.. haha...

apik pehe said...

isk3..memang sengal..hehe

Umie Artoqiemie said...

kretip mena.. mun kmk.. sik mek ada masa mike entry kedak tok,hahahaha...

budak penjara said...

ak nk join gak..ko nnti..siap ko..haha

Ain Zulaikha said...

wahhhh so kretif :) hahahah semua nama filem ada.. terbaik lah :)

Ini Kisah Tia said...

hahaa . habis semua nama filem kena sebut .. ngee

sis92 said...

hehe kreatif2..:)

gedek! said...

kreatif siot!

haha!

faridah nazurah said...

wah,, bagus ehh banyak idea nak buat ayat.. hebakkk.


heee bile mau update yg lagi 1? suka baca. best..........

TiTi said...

lawak giler! ni boleh ganti johan rajalawak :D

MaSLiNa said...

ok, rasa nak gelak guling-guling... lawak tul.... hahahaha.. eh, kretip jugak :)

IzZa izaLis ® said...

smart !! mmg kreatif bah ko ni yann... hehe

anamizu said...

wahhh! kreatif gila!
sakit perut gelak nih syaza!
hahahahahahaha~
adeh tak bleh nak stop ni!
tolong...tolongg~ :P




luv,
cik ana

Jue said...

Duhal! Nang ktara idea dah abis. Hahaha! Sikpa2. Thx dear sbb support mek duak hanie. Sayang padat2 hahaha

kotak bulat said...

fuyoooo...huhu

siti kektus said...

kondomini tu ea? aha, kite pon dok sebelah kondomini tu. hehehe :p

nice story lah. :p

siti kektus said...

kondomini tu ea? aha, kite pon dok sebelah kondomini tu. hehehe :p

nice story lah. :p

Puan Kutu said...

dtg menerjah.haha lawak2..:)