Tuesday, July 19, 2011

Kaki Pancing: Puas makan ikan fresh..slurppp

sumber gambar: koleksi peribadi
Assalamualaikum dan salam ceria my readers :)
Ingat lagi tak previous entry saya bagitau belakang rumah saya ada sungai? Hahh gambar itulah buktinya, abaikan budak pakai topi sebab itu bukanlah saya hehe. Itu my cute niece. Cuma gambar pantai saja tiada sebab jarang nak pergi belakang kampung. Saya kan dah pernah bagitau aritu saya gadis kampung yang jauh dari kesesakan kota, aisemennn.
sumber gambar: koleksi peribadi
Hahhh you see? Itulah penangannya kalau dah belakang rumah ada sungai. Hari-hari makan ikan fresh tau hehe. Banyak jenis ikan dah saya makan kecuali ikan makan tahi haha. Hobi beliau lah tu memancing, pantang ada waktu terluang atau cuti. Confirm tak nampak batang hidung sebab terjun ke bot pegi memancing. Kat rumah melambak majalah dan CD pancing. Kalau nak pancing saya, sila-silakanlah belajar memancing sebab bakal dibawa ke laut oleh bapak untuk memancing, kalau mabuk laut akan direject HAHA. *just kidding*
sumber gambar: facebook
Ni merangkap anak didik bapak haha. Ingat lagi tak my cousin, Aliff Ali yang pernah saya cerita di previous entry? Dia ni pun kaki pancing. Selalu kena bantai oleh his family sebab tegar sangat memancing. Tapi okey la tu kan? Daripada budak-budak buat kerja tak senonoh, kan bagus memancing, ada jugak lauk dibawa pulang hehe
sumber gambar: koleksi peribadi
Okey, layan saja lah budak ni swimming. My niece, Pijah. Kesian dia sebab masa cuti sekolah bulan March, my big family datang dari Kuching ke sini, ramai-ramai pergi Pulau Manukan. Jadi Pijah ni tak join sebab masa tu Brunei belum school holiday. So untuk melepaskan hajatnya nak berenang di pulau, berenang sajalah di belakang sungai haha. Ehh, saya dah buat entri dan kongsi gambar-gambar cantik di Pulau Manukan, Sabah tak?

*KATA HATI: Ada tak rakan blogger kat sini yang kaki pancing? Kalau bertandang ke Sabah, carilah bapak saya haha (Jom 'exchange link' & Jom join dapat free domain



Anda sedang membaca artikel Kaki Pancing: Puas makan ikan fresh..slurppp dan link url bagi artikel ini adalah http://suterakasihyann.blogspot.com/2011/07/kaki-pancing-puas-makan-ikan.html
Semoga artikel Kaki Pancing: Puas makan ikan fresh..slurppp ini dapat memberi manfaat untuk semua.

38 COMMENTS:

Dea said...

bez eyh..diam cney ktk bh??.. hehe

Anum said...

wow besarnya ikan
kalau kaki pancing mesti suka kan

shandye. said...

never been to sabah before walaupun my classmates ramai dari sana n ajak suruh datang rumah diorang...

teringin mmg teringin... tapi belum ada kesempatan/peluang lg la kot...

insyaAllah... nnt menyusullah sy ke sana...

btw, sy tak reti memancing/mengail... teringin gak nak belajar.

teehee...

yatie Awang said...

kakak tak suka memancing, bosan nunggu, tapi kakak suka tengok bola sepak heheh

Tapi pari tu besar...kakak pun tak makan pari hihi

NM02 said...

ehem

singgah follow sini

kalu sudi, jom terjah ai plak

mmm...

..

.

kalu sudi

.

.

follow ai jugak eh

maceh

^_^

Myra Jay said...

Besaqnya ikaaannnn :)
Memang best dapat makan ikan fresh kan :)

Acik said...

nak gak tengok siapa yg disensorkan dlm gambar first tuh ... :)

AmirFX said...

Bapak ktk garang sik? Kmk ready gear kmk lok aaa... haha...

merahitujambu said...

bestnya makan ikan segar...rasa fresh jee

J.Syazwana said...

bestnya memancing !!
:(

Amni said...

aieee.... bestttttt! kelak kamek g sabah mek lepak rumah kitak, boleh sik? hehehehe... kmk dah la suka laut n sungei.. best aie....

Amy Syaquena said...

wah bestnya.saya dah lame x pergi mancing huhu..

p/s: salam kenal saya follow blog nie.jemput ke blog saya

~AmyLiana8886~ said...

wah bestnya mandi sungai..jelesnya belakang rumah ada sungai..huhuhu

L@dyKichiMachiko said...

Wahhh...bestnya dpt makan ikan fresh hari2.kmk lamak dah sik makan ikan dear.kekurangan protein yg amat sgt dah tok.

iPai said...

wah .. best tuh sungai belakang rumah .. besar plak tuh ..

saya tak kaki pancing, cam ne

ILA HonEyBuNNy said...

ila xpernah memancing...

teringin sangat nak memancing....rindunya nak pergi sabah...;-)

alif haris said...

hehe sy tak kaki pncing .. tp bapak sy kaki pancing .. klu ikut die mancing mst sy tido hahaha

[sutera kasih] said...

@Dea:
hehe kmk diam di sabah dear..iboh heran kmk pandey kaka srwk..mak kmk org cnun bah hehe

[sutera kasih] said...

@Anum:
besar kan hehe
kepuasan kalo dpt ikan besar

[sutera kasih] said...

@shandye.:
owhh ramai kwn org sini ekk?
kalau ada peluang ke sabah, singgahlah ke rumah, blh bljr mengail hehehe

[sutera kasih] said...

@yatie Awang:
sy pun xpenah memancing hehe
besar pari tu..tp bila dh dipotong2 jadi lah kecik hehe
pari panggang sedap :P

[sutera kasih] said...

@NM02:
hehe no problem dear..
thanks yeaa dtg singgah :)

[sutera kasih] said...

@Myra Jay:
besaqqqq kan hehe
yup..rasa ikan fresh mmg sedap!!

[sutera kasih] said...

@Acik:
buat pe nk tgk?
bknnya saya hahaha

[sutera kasih] said...

@AmirFX:
hahahaha lawak ktk yaa

[sutera kasih] said...

@merahitujambu:
yup..betul2..enak banget hihi

[sutera kasih] said...

@J.Syazwana:
aikk pesal sedih dear?
ada memori sedih berkait ngan memancing ke?huhu

[sutera kasih] said...

@Amni:
aikk amni, no hal punya..
mun ktk dtg sitok, padah jak ok?
tp ktk drive kereta lah, maok?haha
kmk bunyi jak ada lesen tp lom brani drive keluar :P

[sutera kasih] said...

@Amy Syaquena:
awk pun suka mancing ekk?
boleh geng ngan bapak saya hehe

salam dear..thanks yeaa :)

[sutera kasih] said...

@~AmyLiana8886~:
best kan?hehe
dulu kecik2 ja slalu mndi sungai blkg tu..skrg dh besar..tak lagi dah hehe

[sutera kasih] said...

@L@dyKichiMachiko:
yala..nektok ikan dah mahal dear huhu
untung juaklah bpk suka mancing, dpt makan ikan mahal huhu

[sutera kasih] said...

@iPai:
sungai blkg rumah ni bersambung terus ke pantai hehe syokkk

kalo tak kaki pancing, jgnlah libatkan diri hehe
sbb kalo dh ketagih memancing, bahaya huhu

[sutera kasih] said...

@ILA HonEyBuNNy:
sy pun x pernah dear hehe

bila nk ke sabah lagi ila?

[sutera kasih] said...

@alif haris:
wahhh boleh geng la bapak awk ngan bapak saya hehe

iPai said...

wah ye ke .. cukup saya ketagih blog laa .. hehehe

Liza Razak said...

waaaaa...jeles ni...kampung saya ada sungai je.tapi x sama macam kg sis..hehe..best gile!!saya teringin nk belaja memancing tapi x de sape nk ajar..huhu

[sutera kasih] said...

@iPai:
hehe betul la..kalo dh ketagih memancing, bini & anak sakit ati sbb xdpt nk jln2 hahaha

[sutera kasih] said...

@Liza Razak:
apa yg xsama nya?hehe
kalo nk blaja mancing, beli lah cd & buku pancing dulu, blaja teori hihi